Erős közepes
Nem rossz autó, de nem elég mercédeszes. Apró hibái vannak, amik miatt, ha nem lenne prémiumautó, nem nagyon szőröznék. Így azonban kénytelen vagyok.
A cikkből, amit épp elolvasni készül, nemcsak az derül majd ki, milyen autó ez a szép fehér kombi Merci, de az is, mennyire szubjektív az autós újságírás. Van olyan nagy autós médium, ahol pontosan ezért próbáltatják ki a kocsikat több emberrel, hogy aztán az egyik sírhasson, mennyire utálta, és hogy azóta is fáj a háta a kemény rugózástól, a másik meg őrjöngve mesélje, hogyan száguldozott a versenypályán, és hogy ilyen jó kocsit eddig nem sokat vezetett.
Postás úr szerint a C220 CDI-nek két hibája van. Neki nem tetszik a kilincs meg a cápauszony a tetőn és doszt, egyébként mindennel nagyon elégedett volt. És itt jön a képbe az egyén, mint szubjektum – jelen esetben ez én vagyok. Szerintem ez tök másképp van. Mert ha ez a Merci történetesen Toyota vagy Opel lenne, talán egyet is értenék, de egy közel tízmilliós prémiumautóval szemben komolyak az elvárások, és bizony nálam fennakadt a rostán ez meg az.
Azzal egyetértek, hogy az új C Osztály gyönyörű és elegáns, arányos és lendületes, és ebből a kombi feneke nem von le egy fikarcnyit sem: pont ugyanolyan esztétikus a T-Modell is, mint a limuzin. A csomagtér papíron mindössze 30 literrel lett nagyobb, 485 literes, de a valóságban természetesen sokkal több fér a kombiba – főleg, ha tetőig megrakjuk – és könnyebben pakolható, ha pedig lehajtjuk a hátsó üléseket, háromszorosára nő az űr (1500 l).
Itt most nagyjából be is fejezhetném a cikket, hiszen megvolt rovatunk lényege, hogy röviden, a különbségekre, újdonságokra koncentrálva bemutatjuk azokat a modelleket, melyeknek egy másik változatát korábban már próbáltuk. Itt a fontos újdonság az öblös far, a többi ugyanaz, de, mivel én sokmindent másképp látok, mint Rácz kolléga, a cikk még nem érhet véget.
A dízelmotor alapjáraton elég hangos, fordulaton is van egy jól hallható, mély, búgó hangja. Mivel mérőeszközünk nincs, az egyén szava dönt. Postást nem zavarta, szerintem egy tízmilliós kocsi utasterébe ne szűrődjön be ennyi zaj. A motor egyébként nem is jár olyan szépen, amíg állunk a lámpánál, egyértelműen érezni, hogy időről időre aprókat ránt a karosszérián.
Az automata váltó néha picit rángatott, néha nagyon lassú volt – ezt a kolléga is észrevette –, van a Mercedesnek ennél százszor jobb váltója is. Egy bizonyos tempó fekszik neki, de ha ettől eltérünk, gyakorta zavarba jön. Nem különösen rossz, de nem is prémium minőség, ebbe a kocsiba jobb kéne: ha csillag van az autó orrán, automatikusan magasabbra csúszik a léc.
A futóműve sem tetszett. A tesztelt példányt AMG sportcsomaggal látták el, mely az erőteljesebb légterelőkön túl 15 milliméteres ültetést és nagyobb kerekeket takar. Amikor először mentem vele, arra gondoltam, a Mercedes az új BMW. A lengéscsillapítók feszesek, és az egyébként gyönyörű 17-es AMG alufelnire szerelt alacsony oldalfalú gumik sem segítenek sokat a csillapításban. Azonban a tény, hogy a futómű relatíve kemény, magában édeskevés, hogy élményautónak kiáltsuk ki a C Mercit. A súlyelosztása sem olyan, a motor és a váltó külön-külön és együtt sem arra valók, hogy állatkodjunk, ráadásul a kipörgésgátló még kikapcsolt állapotban is beleszól a vezetésbe. Ez családi autónál mind rendben is volna, viszont akkor lehetne puhább a futómű, vagyis az AMG csomag megvásárlása kifejezetten ésszerűtlen döntés.
A kormányzás is elég szimulátoros, vagyis egyedül a futómű a kakukktojás, minden más olyan, amilyennek rendes családi autóban lennie kell, szóval tényleg nehéz megérteni, miért nem lett komfortosabb a rugózás. És ha már a kormánynál tartunk, olyan kemény bőrrel varrták, hogy először azt hittem, műanyag. Ez volt életem legrosszabb fogású bőrkormánya.
Gyorsan fellapoztam a régi mercis írásaimat, hogy leellenőrizzem saját magamat, és megnézzem, esetleg nem állok-e túlságosan negatívan, vagy túl szigorúan a márkához, de azt tapasztaltam, eddig az összes autójuk vagy tetszett, vagy nagyon-nagyon tetszett. Még a kis B 200 Turbóban is egyértelműen éreztem azt a felsőbbrendű, higgadt mercédeszséget, amit ebből a kocsiból hiányoltam.
Ha a C 220 CDI-nek valami kevésbé patinás embléma lenne az orrán, nagyjából négy csillagot érdemelne, így hármat adnék neki, ha a rendszerünk képes lenne elfogadni többféle értékelést. Négy és felet, mint Postás úrtól, tőlem egészen biztosan nem kapna. Ebből is látszik, mennyire mást keresünk egy autóban, mennyire más szempontok alapján értékelünk.
Olvasóink írták
Szemet gyönyörködtető külső, prosztó belső
Futómű, útfekvés kényelmes, rendben van; az ülések annál
kényelmetlenebbek
Írjon ön is ítéletet
Szerintem a C Merci gyönyörű, elegáns, talán a legszebb formájú autó a kategóriájában, de ezzel a motorral és váltóval hiányzik belőle valami, ami miatt nem tudok úgy tekinteni rá, mint egy igazi, felnőtt Mercedesre. Biztosan van a C Osztályból, amelyik jobban tetszene – valószínűleg az erősebb dízelmotoros is nagyságrendekkel kulturáltabb és a benzinesek között is tudnék csemegézni –, de ez a 220 CDI nálam nem nyerő.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
