Igen nagy, marha nagy és a hatalmas

2007.09.10. 02:17

Adatlap Volkswagen Passat Highline - 2005

  • 1968 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 140 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.8 másodperc
  • Végsebesség:
    209 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 7 572 200 Ft

Adatlap Ford Mondeo Ghia Executive - 2007

  • 1997 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 140 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    210 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 7 698 000 Ft

Adatlap Toyota Avensis 2,0 D-4d Executive - 2006

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 126 LE @ 3600 rpm
  • 300 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 7 575 000 Ft

Hiszékeny Úr: Szuhay Balázs
Unalmas Úr: Toyota Avensis
De milyen szerepet játszik mellettük az új Mondeo és a Passat?

Egyszer már megállapítottam , milyen jó benyomást kelt az új Mondeo. Mármint autóként - a formáján inkább csak jóízűen mókázni tudtam. Az új Mondeo külseje megbocsáthatatlanul kispolgárinak tűnt, az ötajtós hátulja egy az egyben Renault Laguna, stb., legkevésbé az orra tetszett ezekkel a reménytelenül elszabott lámpákkal. Viszont jó, az egyértelmű. De most, hogy Magyarországra is megérkeztek a hivatalos tesztautók, a legérdekesebb kérdés, mennyire jó a konkurensekhez képest.

Nincs szebb, mint egy autósszaklap szerkesztősége, amikor el kell dönteni, mivel hasonlítsunk össze egy új Mondeót. Régi barátságok porladnak el, szakíró szakíró szemét vájja ki, hiszen számtalan értelmes és érdekes szempont van. A többit nem részletezem: Passat kell, ebben nem volt vita. A Vectrát hamarosan lecserélik. Az Accord érdekes, de a vezetésiélmény-kapudrogelmélet azt mondja, az Accord okvetlenül a 3-as BMW-hez vezet, a Peugeot 407-es se hülyeség, de ha már három autó lesz, ne legyen eurokanmuri, úgyhogy japán kell. Az Avensis se mai gyerek, de az még évekig marad a kínálatban, úgyhogy a mellett maradtunk.

Ha egymás mellé állítjuk a három versenyzőt, szemre a Mondeo lényegesen nagyobb, mint az Avensis, és észrevehetően nagyobb, mint a Passat. Dizájnra meg... lehet, hogy lekispolgáriztam, de ebben a környezetben valahogy frissnek, modernnek és elegánsnak hat, csillogását még az sem csorbítja, hogy a hűtőrács gyakorlatilag csirkehálót imitál. Mindhárom autóban van valami megnyugtatóan középosztálybeli megállapodott jellegtelenség, de ezt teljesen más eszközökkel érik el.

Az Avensis dizájnjáról 2007-ben már nem sokat lehet mondani: igazi vevőmágnes megtollasodott suzukisok számára. Én az orr kiképzésében még valami perverz, rolls-royce-os, gömbölyűvé torzított szögletességet is látni vélek - az Avensis azoké, akiknek nincs szükségük semmilyen figyelemfelhívásra. Rengeteg ilyen mesterség van az adóellenőrtől az államigazgatási középvezetőig. Ritka találó volt az Avensis tévéreklámja: ebben még a szörnyeteg anyós is bekussol, mert egyszerűen semmi sem jut róla eszébe.

A Passat kicsit elszürkül a Mondeo mellett, de elég markáns látvány. Viszonylagos szürkesége inkább finom elegancia: a legszebb részletmegoldások lényege épp az, hogy alig látszanak: a fényszórómosó a lökhárítóba simul, az első indexek a homlokfalba, oldalindexek látszólag nincsenek is; ízlésesen belegyógyították őket a külső tükrökbe. Ideológiailag is ötös: a német cult design, a neominimál a tuningműhelyekből végre beköltözött a nagyiparba, dizájnra az én autóm egyértelműen a Passat.

Az Avensis ergonómiája természetesen tetszik, de mivel fél éve magam is toyotás vagyok, elfogultságot jelentek be. Az ülés elsőre tökéletes. Nem sportos, de jól tart, egyetlen árnyoldala, hogy nem a klasszikus japános, hátbavágós a támlaállítás, hanem egy örökkévalóságig kell tekerni. Nekem tehát jó volt, viszont akik hosszabb utakat tettek meg a tesztautóval, hátfájásra panaszkodtak. Érdekes, mennyire nem ment ki a divatból az Avensis belseje. Lehet, hogy annyira konzervatív formatervet csináltak, ami szinte nem is tud elavulni, hihetetlen, de ez frissnek hat, szép, elegáns, kellemes. Főleg a külsejéhez képest.

A Passat és az új Mondeo mellett az Avensis vezetési élménye olyan, mintha a mérnökök azt a konkrét feladatot kapták volna, hogy csináljanak egy autót. Semmi követhetetlen instrukció célcsoportról, üzenetről és piaci szegmensről, ilyen-olyan élményekről. Az Avensis a kályha, amitől el lehet indulni a középkategóriában, de komolyan; ezt tanítani kéne a szakoktatási intézményekben. Az Avensishez képest lehet egy közepes szedán sportos vagy kényelmes, elegáns vagy slampos, kicsit kupésabb vagy egyterűsebb - a méterrúd se különösebben izgalmas tárgy, mégis ő az etalon.

A váltónak például nincs lelkesítő váltási érzete, mint a Mondeóban, egyszerűen csak működik, ebben csak van egy váltó, nevetségesen hosszú karral. Igazi karaktermentes autó, annak a nem csekély halmaznak, akik nem akarnak különösebb érzelmi viszonyt kiépíteni az autójukkal, csak használni. Nincs rajta mit szeretni, de utálni se, egyik legszeretetreméltóbb tulajdonsága nincs is benne az autóban: a megbízhatósági statisztika.

Fontos tanulság, hogy ez a régebbi, 116 lóerős D-4D, és jó dolog a 140 lovas dízel, de igazából tökéletesen elég a 116 (a frissítés óta 126 LE). Országúton könnyedén előzhetünk vele, még 100-ról is szépen gyorsul, akkor meg minek több? Ráadásul nagyjából egy literrel kevesebbet fogyasztott, mint az erősebb Mondeo és Passat. Pedig hiába kisebb, nem könnyebb, majdnem megvan neki is a másfél tonna (1454 kg), azért is lehet nehéz, mert különleges zajcsillapítást kapott, ezért aztán legendásan csendes. Az Avensisek elég jól tartják az árukat, de még így is azt mondom, egy használt Avensis dízel még 4,5 millió forint körül is jó vétel.

A Passatnak bezzeg van karaktere. A kilométerórára is szépen ráírták krómozott, háromdimenziós betűkkel, hogy Passat, egyébként meg érezni, hogy ezt a belteret évtizedek óta nyírják és fejik, vagy mit is csinálnak az angolok a pázsittal. Karakteres, kulturált, ízléses, stílusos. Kizárt, hogy itt egy gyors körülnézéssel olyan gagyikra bukkanjunk, mint a Mondeo Junoszty-jellegű sminktükör-világítása.

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

52 perce
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53