Volt egyszer egy topik Szoktál teljesen cél nélkül kocsikázni? címmel. A válaszom: ezzel igen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy roadster esetében külsőt és belsőt nem érdemes kettéválasztani; neki mindene kint van. Szegény kis csökött napellenzők például, amik csak arra jók, hogy útban legyenek a tető nyitásakor-csukásakor. A napot nem ellenzik; tető nélkül elsüt felettük a nap, tetővel viszont annyira vízszintesen tudna csak besütni, ami nem életszerű a mi domborzati viszonyaink közt. Kedvencem, hogy míg a napellenzők kicsik, a belső viszapillantó tükör normális méretű, ki is takarja a látómező harmadát.
Az MX-5 formájával sem kívül, sem belül nem volt lényegi probléma, így frissítéskor minél kevesebbet változtatnak, annál jobb. Örülünk, hogy ötleteinkkel hozzájárulhattunk a sikeres modellfrissítéshez, és eltűnt végre a középkonzolról a ronda kvarcóra, valamint a fakormányt bőrre cserélték. Jó is az a napon, mert míg lakkon az izzadság elidegenít kezet s kormányt, bőr bevonat esetén valóságos vérszerződést involvál. Köszönjük, a torinói Nardi-kormány formája is tökéletes. Állítani nem lehet, de eddig senki se jött úgy vissza az autóval, hogy jó, csak hülye helyen volt a kormány.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bőséges a lábtér, igaz, itt összesen négy lábnak kell tér, ez tehát a minimum. A bal oldali kartámasz teljesen rossz helyen van, oda a legfeljebb a lengőbordánkat támaszthatjuk, viszont az övvonal jó alacsony: az MX-5-öt könyöklésre optimalizálták. A középső kartámasz tökéletes.
Rakodni sehová nem lehet, legkevésbé a csomagtartóba; legfeljebb egy sárgadinnyét és hat pár zoknit. A kardánalagút felett vannak ugyan rakodórekeszek, és ha kivesszük a hamutartót, két pohártartónk lesz, de a könyöktámaszba csak annak fér az övtáskája, aki már plasztik személyi igazolványra és jogsira váltott, a telefonját pedig belenyomta a pohártartóba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ülések integrált fejtámlát kaptak, így a bőrváltozat felléphetne a Herkulesben is, mint egy gonosz mellékszereplő trónusa. Ülni jó benne, de nekem formára jobban tetszik a külön fejtámlás. Az ülés magassága nem állítható, de eddig senki se jött úgy vissza az autóval, hogy jó, csak hülye helyen volt az ülés.
A levegőbeömlők az autó leggyengébb pontja - a levegő ugyan beömlik rajtuk, de másodlagos nemi jellegük, a tekergethetőség még nem egészen fejlődött ki. Könnyen beszorulnak és nagyon nehezen lazulnak ki. Ha viszont ördögűzéstől hidegindításig széles körben használt csodaszerünkkel (WD40) befújjuk, könnyen forog, de a kezünk is lecsúszik róla.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A bajuszkapcsolók itt aztán tényleg bajusz alakúak, bár Zapata fejjel lefelé rögzült a kormányoszlopon. Minőségérzet és ergonómia rendben, ujjal úgy is elérni, hogy a tenyerünk még a kormányt tartja. Indexeléssel elég könnyen felkapcsolódik a reflektor, meg kell tanulni kezelni. A hifi gyári szinten kicsit loudness-es, de jó, ami nem mindegy, mert a szélzaj 130-nál sem olyan vészes, hogy ne lehetne nyitott tetőnél zenét hallgatni.
Álló helyzetben, nyitott tetővel nem szabad ablakot mosni, ez egyszerűen ténykérdés. 60-as tempónál viszont már nem egészen értem, hogyan, de nem jön be a víz, pedig a szél viszi felfelé is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A váltó jó vaskos, zsíros, határozott, bírja a hirtelen rántásokat, kettesből hármasba is, zokszó nélkül. A futómű ráz, de végülis ezzel az úttartással simán rázhatna akár jobban is. Úthibákon pattog. Hát pattogjon csak, ha jólesik, ameddig ilyen gáláns kiszámíthatósággal pörög a murván - az 1.6-ossal hátsókerekes kunsztokat csak csúszós talajon produkálhatunk, de erről még később.
A motoros kabriótetőket azoknak találták fel, akik még soha nem próbáltak egy igazán jó kézit. Valóban látványos show-elem, amikor tartófedél nyílik, a tető pedig lassú darabossággal, mint frissen bűvölt kobra csap le a szélvédőre. De az automata tető sem automata, azt is kézzel kell rögzíteni a végén, legalábbis azokat, amiket eddig láttam. Ha a tóparton állnék egy visszadobott aranyhallal beszélgetve, és az első két kívánságom roadster volt, a harmadik egy ilyen jól kitalált kézi működtetésű tető volna. A két csattintás után elég taszajtani rajta egyet, és már a helyére is huppant, a felhúzás pedig erősen emlékeztet a betakarózás mozdulatára.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha a roadster-életforma őshazájában, Angliában oszlik egy kicsit a felhőzet, mögötte mindig további felhőzetek láthatók. Ezért az angolok nem várják meg, míg kisüt a nap, vagy egyáltalán, kontinentális értelemben vett jó idő lenne. Amint Wimbledonban lefújják az esőszünetet, ők már nyitják is a tetőt.
Magyar, vagy talán általános tévedés, hogy télen nem lehet kabriózni. Mert lehet, minden további nélkül. Csak az MX-5 ben nem vetkőzünk neki, már csak azért sem, mert a levetett ruhákat nincs hová rakni. 130-as tempóig nyitott tetővel sem vészes a huzat, "odabent" pedig kiváló mikroklímát teremt a bivalyerős fűtőventilátor, ami már a legkisebb fokozatban is úgy fúj, mint egy 120-as Skoda teljesítménymaximuma.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jó, télen nem próbáltam, de hidegfrontban, éjfélkor, 15 fokban vékony rövidujjú ingben és baseballsapkában tökéletes volt. Az angol roadstervásárlók kedvéért kerülhetett az MX-5-be egy első pillantásra igen hülye, belterjesnek tűnő poén, az ülésfűtés is.
Nyáron kicsit sok is a fűtésből. Klíma az autóban nem volt, pedig nyitott tetővel igen kellemes lenne egy kis hideg fuvallat a lábszárra, az is ad annyi hűtést, amivel túlélhetünk egy hosszú forgalmi dugót a tűző napon, kalózkendőben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
