Nyaljuk fényesebbre!

2007.04.21. 10:15

Adatlap Mazda Mx-5 Sport Revolution - 2005

  • 1999 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 160 LE @ 6700 rpm
  • 188 Nm @ 5000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.2 másodperc
  • Végsebesség:
    215 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 7 779 900 Ft

Az MX-5 most már nemcsak az egyik legélvezetesebb kabrió, hanem az egyik legélvezetesebb kupé-kabrió is. Könnyű együtt élni vele, annál nehezebb azonosulni azzal, amit képvisel.

Nehéz cinizmus nélkül nézni, ahogy a szaksajtó újra meg újra fényesre nyalja a Mazda ülepét az MX-5-ös ürügyén. Amióta piacra dobták (1989), a kisméretű, kategóriájában kifejezetten olcsónak számító roadster rengeteg hívet szerzett a japán autógyárnak. Nem sok olyan MX-5 tesztre emlékszem, amiben arról olvashattam volna, hogy rossz, csúnya, vagy élvezhetetlen; az olasz, francia, német, brit és amerikai szaksajtó egységben ünnepli az autót lassan húsz éve, de vélhetően a bolgár, a török, a kirgiz és a finn kollégák is hasonlóképp vélekednek, csak nem tudunk róla.

Mi is kiveséztük már nem egyszer. Karotta imádta, a Winklernek annyira tetszett , hogy vett is magának egyet. Még Kari is tisztelettudóan leborult előtte , és bevallom, én sem tettem másként , amikor 2005-ben kipróbálhattam a legújabb változatot.

Most megkaptuk a legújabb változat legújabb változatát, a keménytetős Roadster Coupét. Ha lehet hinni a gyárnak, mindössze 36 kilóval nehezebb a vászontetősnél, és tizenkét másodperc alatt, tehát nagyon gyorsan változik át kupéból kabrióvá avagy vissza. A tetőszerkezetet úgy kivitelezték, hogy a csomagtartó mérete nem változott - maradt 150 liter, ami persze így is nagyon kevés. Még mindig agilis, még mindig szép, még mindig jó vezetni. Blablablablabla...

Az MX-5 keménytetővel is éppoly élvezetes, mint a klasszikus vászontetővel. A plusz harminchat kilót egyáltalán nem érezni, legalábbis a kétliteres motor ugyanolyan benyomást tett rám most, mint amikor a roadstert vezettem - a kollégák élménybeszámolója alapján az 1,8-asnál más a helyzet. Más új információval sajnos nem szolgálhatok; mindenkinek jobb lesz, ha ez a teszt itt gyorsan véget is ér. Az MX-5 szép és jó. Még mindig. Hihetetlenül agilis, mégsem rázza ki az ember belét a rossz utakon. Ideális kompromisszum mind futómű, mind motorerő tekintetében. Ideális játszópajtás. És a váltója is jó. Öt csillag, de tényleg. Szívből és igazán. Blablablabla...

Ássunk azonban egy kicsit mélyebbre, hátha fény derül valami turpisságra. A legolcsóbb MX-5-ös ára 5,5 millió forint, ami nagyon jól hangzik, viszont az alapfelszereltségű, Emotion, azaz érzelem fantázianév alatt futó modellben nincs automata klíma, nincs ködlámpa, nincsenek alupedálok, nincs bőrülés, de bőrkormány, sőt még bőr váltógomb sincs, a tető pedig se nem kemény, se nem vászon, hanem bizony műanyag. Akkor meg mi értelme?

Felhasználói szemszögből gyakorlatilag semmi, a gyártó viszont elmondhatja, MX-5-öst már öt és félmillióért vehet a kedves vásárló. Finom reklámfogás, átverés, de mégsem. Nem szép dolog, de mielőtt még elkezdenénk nagyon haragudni a Mazdára, vegyük észre: a gyártók nagy része kínál olyan fapados modellt, ami gyakorlatilag használhatatlan, és alig adnak el belőle, viszont az ára remekül cseng.

A valóságban tehát mire az MX-5-ös szép lesz és kívánatos, az ára lassan felkúszik hétmillió fölé, de - és most újra nyalni fogok - még így is megéri. Mivel riválisa nem sok van, nehéz összevetni bármivel is. Az Astra kabrió, a Focus kabrió és ezek barátai ugyan praktikusabbak, de egyikük sem roadster, egyikük sem nyújt átütő vezetési élményt, így hiába nagyobb a belső tér, a csomagtartó, egyikük sem alternatívája az MX-5-nek.

A Honda S2000-es, a Porsche Boxster vagy a Nissan 350Z sokkal-sokkal erősebbek. Ezek az autók már nagyon komoly menetteljesítményre képesek, természetes, hogy a vezetési élmény és a teljesítmény arányában az áruk is magasabb. Az MX-5 legszórakoztatóbb, kétliteres, 160 lovas, sperres változata 7 779 900 forintba kerül, erre jön még 109 000 forint felár a metálfényért - a keménytető ára további 400 000 lenne. Ezt két és félmillióval megtoldva megvehetjük az S2000-est, további kétmillióért már a 350Z is a miénk lehet, a Porsche Boxsterért pedig 15 milliót kell fizetni. Két MX-5-ös árát, vagyis újfent nem sikerült belekötni a Mazdába. Élvezetesebb autók vannak ugyan a piacon, de nem ennyiért.

Totalcar értékelés - Mazda Mx-5 Sport Revolution - 2005

10
TC

+400 000 keménytetővel, de így is a legjobb vétel a kategóriában. Szép és élvezetes, blablablabla...

Az oldalról ajánljuk

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper
  • Tesztek

Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper

Ez most végre kész van.

2 órája
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58