A nagy térérzetet olyan apró csalafintaságokkal bűvölik az utasokba, mint például a kicsinyített műszerek. Elsőre nem is szembetűnő, de hosszas nézelődés után azért érezni, hogy kisebb, mint más autókban. És ez a kapcsolókra is igaz. Igazából sem az ergonómián, sem a dizájnon nincs kivetnivaló belül, sőt. Bár a Modus vidámságánál lényegesen konzervatívabb a hatás, minden megtalálható, ami fontos lehet egy családi verdában. Tartódobozocskák mindenfelé, kis rekeszek, még a műszerfal tetejére is jutott egy lecsukható zseb; nem beszélve a teljes közönségsikert arató térképtartóról, ami a kesztyűtartó ajtaján van, így becsukott állapotban is hozzáférhetünk az ott tárolt könyvekhez, iratokhoz.
Ami nekem fáj, az a messzire sütő olcsóság. Tudom, hogy nem a legjobban felszerelt változatról beszélek, így az ár biztosan kompenzál, de az a rengeteg műanyag - ráadásul a rossz érzésű fajtából - sokat ront az összhatáson. Az igaz, hogy a gyerekes családoknál fontos a slaggal tisztíthatás lehetősége, de biztosan lenne előnyösebb kompromisszum.
Amit a motorválasztásnál is meg kell tenni, mert bár az egynégyes benzines a városban elég, a családi nyaraláshoz már karcsú, persze csak ha másik városba mennénk vele, mint ahol lakunk. Alapjaiban véve nem rossz motor, gyorsításkor sem hallani a hangját, és az átlagosan megpakolt autót is rendesen mozgatja a KRESZ előírásai között. Azokon túl viszont ne számítsunk semmi jóra.
Ilyen motorú Note-ot ritkán fogunk látni az illegális gyorsulási versenyeken , de még a legálisra se ezt fogja elkötni az időközben felcseperedett csecsemő. Valójában a lomhaságát nem úgy kell elképzelni, hogy érezhetően gyenge lenne, nem erről van szó. Sokkal inkább a tartalékok hiánya, ráadásul minden pillanatban jelen levő hiányuk érződik. Ettől tűnik gyengének, de ez a gyengeség valójában csak a többet akarás nehézsége.
Ne akarjunk többet, bár igazából nincs is szükség rá. Annyit tud, amennyit, egy ilyen családinak beskatulyázott járgánytól elvárnánk, és ezzel még a fogyasztása - városban 6-7 L/100 km - is elfogadható kereten belül van.
Maga a vezetési élmény mindennek ellenére mégsem csorbul. Nem tudom, hogy a szokásos elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros futóművet szoktam már meg annyira, hogy fel sem tűnik az alulkormányzottság, vagy nincs is, mindenestre elképesztően semleges a viselkedése. Mind gyorsításnál, mind lassításnál pontosan azt teszi, amit várunk tőle. Bár kanyarban kicsit bebillen, teljesen normális reakció. Abban van a hiba, aki nem számít rá.
Így újra végiggondolva az együtt töltött időt, a szó, amit végig kerestem: semmitmondó. Pont annyira kiszámítható, semleges, kényelmes, nagy - vagy épp kicsi -, mint amilyenre számítottam. Semmi meglepetés, se rossz pont, se jó. Ezek alapján azt kell mondanom, a Note a tökéletes jármű, ha csak közlekedni akarunk. Nem felvágós, nem csajozós, kicsit ingerszegény, de az biztos, hogy elvégzi a feladatát. Az igazi autós élményeket másban kell keresni, ez csak biztonságosan elvisz, ahová indulunk.