Mákostészta, gumikerék
Egy élő és egy újraélesztett legendát eresztettünk össze. Nem pont ugyanaz a kategória, motorerő tekintetében legalábbis jelentős az eltérés, annál érdekesebb a tanulság.
Az Opel GT 8,87, a keménytetős, erősebbik Mazda MX-5 - teljes nevén Roadster Coupé MZR Sport - 8,2 millióba kerül, árban tehát közel vannak egymáshoz. Mindkettő kétüléses, mindkettőnek nyitható a teteje és mindkettő hátsókerék-hajtású. Amikor a szerkesztőségben megszületett az ötlet, hogy együtt teszteljük őket, mégis elhúztam a számat. Az egyik mákostészta, a másik gumikerék. Hogyan hasonlítsunk össze egy autót, amiben egy 264 lovas turbómotor van és 5,7 másodperc alatt gyorsul százra, egy 160 lóerős szívómotorossal, aminek ugyanehhez 8,2 másodpercre van szüksége? Hát így.
A szép és a vagány
Az MX-5 tökéletesen letisztult formája egészen biztosan más vásárlóréteget vonz, mint a GT éles, agresszív, kihívó vonalai, feltűnő díszítései. A Mazda klasszikus szappantartó. Csicsa nélkül, egyszerűségében szép. Annyira minimalista, amennyire egy roadster minimalista lehet. Az Opel a szöges ellentéte, nem lehet nem észrevenni. Monacóban talán el tudna vegyülni, de itthon esélye sincs.
Rettenetesen agresszív hátulról, még agresszívabb elölről, oldalról meg a gyönyörű, hatalmas felnik verik ki a bámészkodók szemét. Talán egy kicsit sok is a jóból, szerkesztőségünkben többen megjegyezték, hogy a motorháztetőn lévő kopoltyúk köré talán már nem kellett volna a krómszegély, kicsit túl sok a dizájnból, de még ők is egyetértettek abban, hogy a GT módfelett vagány.
Az Opel feltűnő, kihívó jelenség, a Mazda is sportos, de kedvesen, barátságosan. Nincs győztes, mákostészta és gumikerék van.
Iszonyú szűk!
Nehéz lenne megmondani, melyik autóban kisebb az ember élettere. Mindkettőben össze kell húznunk magunkat, az biztos. Miközben kormányzunk, bal kezünk minduntalan az ajtót verdesi, a jobb pedig hol a kardánalagútba, hol a becsatolt biztonsági öv műanyag csatjába ütközik, de aki siránkozik, annak úgy kell, minek vett roadstert.
A helyszűke tehát adott, ez azonban nem jelenti azt, hogy feltétlenül rosszul kell éreznünk magunkat. Az MX-5 mákszemnyi belterével ergonómiailag semmi gond nincsen. Minden kéznél van, működik, egyszerű. Nem úgy a GT-ben. Az üléstámlát például lehetetlen zárt ajtónál állítani. Nincs az a parányi kéz, ami az ajtó és a műanyag tekerentyű között húzódó nemlétező térben utat talál magának a mutatványhoz. Nem nagy ügy, egyszer beállítjuk az ülést és spongyát rá.
Sajnos azonban van más is. Az ablaklehúzók is rossz helyen vannak, az embernek imádkozó sáskához hasonlóan kell lefeszítenie a csuklóját, ha friss levegőre vágyik. És ha már a friss levegőnél tartunk, lehúzott ablaknál kellemetlenül bevág a szél és nagy zajt csap.
Mindkét autó belvilágán érződik a spórolás. Az ülések bőrkárpitja meg a bőrkormány szépek, a többin azonban egyértelműen látszik, meg kellett húzni a nadrágszíjat. A GT-ben hatalmas, csúnya, kopogós műanyagfelületek vannak - ne feledjük, valójában amerikai autó, Pontiac Solstice miszerint Saturn Sky, nem európai ízlés szerint rakták össze. A műszeregység elég jól néz ki, de a középkonzol sajnos sokat ront az összképen. Az MX-5 talán annyival jobb, hogy nem gagyinak, hanem ésszerűen spórolósnak hat. A párbaj második fordulóját mégsem ezért nyerte meg, hanem mert ergonómiailag rendben volt.
Az Orrtúró Toscanini
Winkler és Karotta is mentek az autókkal. Ezt gondolták róluk:
iPod (640x360, 52 MB) | WMV (640x360, 60 MB) | DivX (640x360, 89 MB)
Utazni jó
Utazni jó, de nem egy roadsterben - legalábbis ez az elmélet. Az MX-5 be is váltja a hozzáfűzött reményeket: autópályatempónál fütyül a szél és a motorzaj is markánsan jelen van az utastérben. A helyzet távolról sem elviselhetetlen, de egy-kétszáz kilométer után nem lehet túl kellemes.
A GT pont az ellenkezője. A futómű és a motor nagyon csöndes, igaz, egy kis szélzaj van, de nem több, mint egy átlagos autóban. 160-170-es tempónál az Opel csöndesen siklik, pont mint bármelyik limuzin. Így utólag nem értem, miért csodálkoztunk ezen, hiszen a nevében is benne van: granturismo.
Kár, hogy ezekkel az autókkal utazni nem nagyon lehet, ugyanis nincs csomagtartójuk. A GT-nél az előző mondatban leírtakat kéretik szó szerint venni, mert bár zárt tetővel talán elfér két kisebb hátizsák, ahogy jön a jó idő, meg kell válnunk tőlük. A nyitott GT csomagtartójába a tető mellé három szelet párizsi és fél fej hagyma fér el. Az MX-5-be 150 liternyi csomagot pakolhatunk időjárástól függetlenül, ami az Opel szolgáltatásához mérten fantasztikus, ezt a kört mégsem ő nyerte. Utazni egyértelműen a GT-vel kellemesebb.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
