Mákostészta, gumikerék

2007.09.19. 01:11

Adatlap Opel Gt 2.0 - 2006

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 264 LE @ 5300 rpm
  • 353 Nm @ 2500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    5.7 másodperc
  • Végsebesség:
    229 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • 8 879 000 Ft

Adatlap Mazda Mx-5 Sport Revolution - 2005

  • 1999 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 160 LE @ 6700 rpm
  • 188 Nm @ 5000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.2 másodperc
  • Végsebesség:
    215 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 7 779 900 Ft

Egy élő és egy újraélesztett legendát eresztettünk össze. Nem pont ugyanaz a kategória, motorerő tekintetében legalábbis jelentős az eltérés, annál érdekesebb a tanulság.

Az Opel GT 8,87, a keménytetős, erősebbik Mazda MX-5 - teljes nevén Roadster Coupé MZR Sport - 8,2 millióba kerül, árban tehát közel vannak egymáshoz. Mindkettő kétüléses, mindkettőnek nyitható a teteje és mindkettő hátsókerék-hajtású. Amikor a szerkesztőségben megszületett az ötlet, hogy együtt teszteljük őket, mégis elhúztam a számat. Az egyik mákostészta, a másik gumikerék. Hogyan hasonlítsunk össze egy autót, amiben egy 264 lovas turbómotor van és 5,7 másodperc alatt gyorsul százra, egy 160 lóerős szívómotorossal, aminek ugyanehhez 8,2 másodpercre van szüksége? Hát így.

A szép és a vagány

Az MX-5 tökéletesen letisztult formája egészen biztosan más vásárlóréteget vonz, mint a GT éles, agresszív, kihívó vonalai, feltűnő díszítései. A Mazda klasszikus szappantartó. Csicsa nélkül, egyszerűségében szép. Annyira minimalista, amennyire egy roadster minimalista lehet. Az Opel a szöges ellentéte, nem lehet nem észrevenni. Monacóban talán el tudna vegyülni, de itthon esélye sincs.

Rettenetesen agresszív hátulról, még agresszívabb elölről, oldalról meg a gyönyörű, hatalmas felnik verik ki a bámészkodók szemét. Talán egy kicsit sok is a jóból, szerkesztőségünkben többen megjegyezték, hogy a motorháztetőn lévő kopoltyúk köré talán már nem kellett volna a krómszegély, kicsit túl sok a dizájnból, de még ők is egyetértettek abban, hogy a GT módfelett vagány.

Az Opel feltűnő, kihívó jelenség, a Mazda is sportos, de kedvesen, barátságosan. Nincs győztes, mákostészta és gumikerék van.

Iszonyú szűk!

Nehéz lenne megmondani, melyik autóban kisebb az ember élettere. Mindkettőben össze kell húznunk magunkat, az biztos. Miközben kormányzunk, bal kezünk minduntalan az ajtót verdesi, a jobb pedig hol a kardánalagútba, hol a becsatolt biztonsági öv műanyag csatjába ütközik, de aki siránkozik, annak úgy kell, minek vett roadstert.

A helyszűke tehát adott, ez azonban nem jelenti azt, hogy feltétlenül rosszul kell éreznünk magunkat. Az MX-5 mákszemnyi belterével ergonómiailag semmi gond nincsen. Minden kéznél van, működik, egyszerű. Nem úgy a GT-ben. Az üléstámlát például lehetetlen zárt ajtónál állítani. Nincs az a parányi kéz, ami az ajtó és a műanyag tekerentyű között húzódó nemlétező térben utat talál magának a mutatványhoz. Nem nagy ügy, egyszer beállítjuk az ülést és spongyát rá.

Sajnos azonban van más is. Az ablaklehúzók is rossz helyen vannak, az embernek imádkozó sáskához hasonlóan kell lefeszítenie a csuklóját, ha friss levegőre vágyik. És ha már a friss levegőnél tartunk, lehúzott ablaknál kellemetlenül bevág a szél és nagy zajt csap.

Mindkét autó belvilágán érződik a spórolás. Az ülések bőrkárpitja meg a bőrkormány szépek, a többin azonban egyértelműen látszik, meg kellett húzni a nadrágszíjat. A GT-ben hatalmas, csúnya, kopogós műanyagfelületek vannak - ne feledjük, valójában amerikai autó, Pontiac Solstice miszerint Saturn Sky, nem európai ízlés szerint rakták össze. A műszeregység elég jól néz ki, de a középkonzol sajnos sokat ront az összképen. Az MX-5 talán annyival jobb, hogy nem gagyinak, hanem ésszerűen spórolósnak hat. A párbaj második fordulóját mégsem ezért nyerte meg, hanem mert ergonómiailag rendben volt.

Az Orrtúró Toscanini

Winkler és Karotta is mentek az autókkal. Ezt gondolták róluk:

iPod (640x360, 52 MB) | WMV (640x360, 60 MB) | DivX (640x360, 89 MB)

Utazni jó

Utazni jó, de nem egy roadsterben - legalábbis ez az elmélet. Az MX-5 be is váltja a hozzáfűzött reményeket: autópályatempónál fütyül a szél és a motorzaj is markánsan jelen van az utastérben. A helyzet távolról sem elviselhetetlen, de egy-kétszáz kilométer után nem lehet túl kellemes.

A GT pont az ellenkezője. A futómű és a motor nagyon csöndes, igaz, egy kis szélzaj van, de nem több, mint egy átlagos autóban. 160-170-es tempónál az Opel csöndesen siklik, pont mint bármelyik limuzin. Így utólag nem értem, miért csodálkoztunk ezen, hiszen a nevében is benne van: granturismo.

Kár, hogy ezekkel az autókkal utazni nem nagyon lehet, ugyanis nincs csomagtartójuk. A GT-nél az előző mondatban leírtakat kéretik szó szerint venni, mert bár zárt tetővel talán elfér két kisebb hátizsák, ahogy jön a jó idő, meg kell válnunk tőlük. A nyitott GT csomagtartójába a tető mellé három szelet párizsi és fél fej hagyma fér el. Az MX-5-be 150 liternyi csomagot pakolhatunk időjárástól függetlenül, ami az Opel szolgáltatásához mérten fantasztikus, ezt a kört mégsem ő nyerte. Utazni egyértelműen a GT-vel kellemesebb.

Totalcar értékelés - Opel Gt 2.0 - 2006

8
TC

Szép autó, sok lóerővel. Kicsit kevés az élmény, lapos a motor, a teljesen kifelejtett csomagtartó nem egzotikus, hanem ostobaság. Ha drágább lenne, három csillag volna.

Totalcar értékelés - Mazda Mx-5 Sport Revolution - 2005

10
TC

+400 000 keménytetővel, de így is a legjobb vétel a kategóriában. Szép és élvezetes, blablablabla...

Az oldalról ajánljuk

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper
  • Tesztek

Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper

Ez most végre kész van.

2 órája
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58