Mi lehet férfiasabb mulatság egy esős pénteken, mint Range Roverekkel áthasítani a Vértesen, majd úttalan mezőkön mindenféle gombokat nyomkodva vezetni őket? Hát utána jól bepálinkázni, nem?
Úgy indult a történet, hogy a hazai képviselet székháza előtti gyülekező után magukkal a tesztelésre szánt autókkal, lábon autóztunk le a Velencei-tóhoz. Kicsit elkéstem, így csak a márka legbrutálisabb ("vérpezsdítően dinamikus") nagyvasában maradt már hely. Azért ebben is "kifinomult kényelem veszi körül a vezetőt és az utasokat egyaránt". Ez a mondat a Range Rover Sport sajtóanyagából van, és el sem tudom képzelni, ezután hogyan lehetne leírni a nagy testvér belsejét. Mert itt aztán valóban kifinomult kényelem veszi körbe az embert, amit javarészt a rengeteg bőr és a rengeteg gombocska sugallta űrhajóhatás kelt.
Monumentális műszerfal, roppant széles középkonzol, nagyméretű képernyő, mindenkinek saját könyöklő és minden műveletre egy külön gombocska. És akkor még ott a hátsó rész is, ami szintén marha nagy. A bal hátsó ülésben terpeszkedve folyattam a nyálam a kézzel varrott bőrcuccokra, mikor Biatorbágy környékén valaki átrángatott a vezetőülésbe, hogy ne csak az esztétikát érezzem, hanem a 4,2-es V8-as erejét is. Már csak azért is érdekelt a kompresszoros motor tudása, mert ugyanez van az újdonságban, a Range Rover Sport autókban is, amik egy kicsit kisebbek. Volt persze a feltöltő nélküli benzinesből is.
Gyors üléspozíció- és tükörbeállítás, automata D-be (débe? Ki kel fő' débe?), és letaposom a gázpedált. Iszonyat V8-hang, aki ismeri, tudja mire gondolok - aki nem, az villámgyorsan rohanjon el meghallgatni egyet -, és meglódult a gép. Minden elektronikai cucc alapállapotban, terepezési segítség kikapcsolva, egyedül a szokásos menetstabilizáló segédkezik. Konvoj, Etyek-Alcsútdoboz, gyíí! Kívülről mint a Twisterben a tornádóvadász-brigád. Nagy terepjárók konvojban, a szokásosnál gyorsabb tempóban... Nagyon jó volt, na.
Programozói oldal
Dynamic Response, más néven dinamikus szabályozórendszer, ami ilyenkor dolgozik. Állítólag tovább javítja a kézben tarthatóságot, de ezt sosem fogjuk megtudni, amíg nem lehet kikapcsolni, és nélküle kipróbálni. A számítógép vezérelte aktív borulásgátló érzékeli a centrifugális erőket, és azonnal működésbe lép, szabályozza a kocsi dőlését nagy sebességű kanyarvételnél.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
