A kombi középVolvó (V70) új dízeljének tesztjekor az volt az érzésem, ez így tökéletes, de automata váltóval talán még jobb lenne. Nem az, de egy S60 turbódízel még automata változatban is kitűnő versenytank.
Az összes Volvók közül - a C70-est is beleszámítva - ez néz ki a legagresszívebben. Az S80-as brutális farával Peter Horbury vezető tervező szerint olyan, mint egy "négyajtós kupé", vagy legalábbis egy "kettő plusz két ajtós". Hallottam is embert panaszkodni, hogy neki (185 cm) az S60 kicsi, ami azért elég durva nagyzolás, de valami van benne. Legalább annyi, mint a négyajtós kupéban.
A Volvók belsejét eleget dicsértük, a többi Volvóhoz képest ez nem nagy szám, ugyanolyan csodálatos, mint a többi. Egyedül az első lábtér lehetne kicsit bőségesebb, a rengeteg high tech miatt kis csorbát szenved a harántterpesz.
Beülve azonnal az ADK tűnik fel (Azannyát, De Kényelmes!). Az ülések hatalmasak és puhák, de nem olyan süppedősen puhák, hanem mintha valami deformálódó sűrű zselébe ülnénk; az ember azt várná, hogy kiszálláskor majd cuppanunk. Természetesen cuppanás nincs, csak stabil üléshelyzet, mint egy osztályon felüli gipszágyban.
Az angol szaksajtó szering a jelenlegi Volvók közül az S60 az igazi drivers car. Harckocsizók imádni fogják: hatalmas a vas. A kilátási zavarok akkor lesznek szembeötlők, ha valahol át akarunk férni, be akarunk tolatni, ki akarunk bújni; átférünk, betolatunk, kibújunk, de nem azért, mert érezzük saját dimenzióinkat, hanem mert hiszünk benne, hogy akkorák azért mégse lehetünk. A V70-ben mintha előre is jobban ki lehetett volna látni, nem csak hátra.
A nagyfokú biztonságérzet odáig terjed, hogy még a szemközti sávból felénk sodródó terepjárók sem nyomasztanak - görcsöljenek inkább ők, én nem kacsázok ki a padkára, tanuljanak meg autót vezetni, vagy nagyon megjárják. Az S60 méretei alapján nem is nagyon értem, mire jó az S80, amikor szinte teljesen ugyanúgy néz ki, és összesen 24 centiméterrel hosszabb.
A biztonságérzet nem csak a nagy tömegből származik, az S60 jól uralható-vezethető-fékezhető autó. Tesztpéldányunk a nyári gumiknak köszönhetően még a tavaszi hőségben téli abroncsokkal maszatoló V70-nél is jobb eredményeket produkált. A stabilitáshoz tartozik, hogy a Volvókat eredetileg 16 collos kerekekkel adják, de a tesztautókon 17-es, 225/45-ös gumit adnak páratlan vezetési élményt. És vizuálisat is; a Volvo S60 ezekkel néz ki jól.
A nagy, 17-es felnik és a vékony profilú gumik miatt az ember előre várja az autópálya lehajtó-jellegű kanyarokat, hogy a megengedett (rosszabb tapadású autókra kitalált) sebességnél lényegesen gyorsabban suhanhasson végig az íven. Ha van elég tér, az S60 magabiztosan kacsázik, egy lakótelepi parkolóban viszont elég stresszes állandóan az átfér-nem fér át kérdés, meg hogy be tudunk-e férni valahová padkázás nélkül.
Kifelé ugyanazt a versenytank-masszivitást sugározza, amit odabent érzünk, ha nyomunk egy bőséges gázt, és hirtelen meglódul velünk a hajó. A motorház nagyvonalú V-domborítása és az amerikaias csomagtartófedél miatt nem sok varia kéne, hogy egy flex-szel és sok szeretettel igazi hot rod, vagy lowrider váljék belőle.
A V70-ben úgy tűnt, az új dízelhez igen jól passzolna egy automata váltó. Aztán most úgy fest, végülis nem katasztrófa, de mégsem az igazi. A D5 ereje jól érvényesül, a picike turbólyuk és a váltó jóval nagyobb késlekedése miatt azonban úgy hat a dolog, mint egy erősen dekoncentrált Ben Johnson. Az erő hatalmas, a dinamika lenyűgöző, de mire felfogja, hogy elsütötték a startpisztolyt, már eltelt 5-6 tized másodperc.
A kézi váltós V70 és az automata S60 saját méréses gyorsulási adatai igazolják a szubjektív érzéseket: az automata változat igen lassan tér magához. Ez akkor válik a legidegesítőbbé, amikor gyorsan átslisszolnánk egy magasabb rendű utcán, és szeretnénk kilőni. A kis turbólyuk, meg az automata késlekedése együtt már elég jelentős starthátrányt hoz össze, a kategóriatársak közül a Chrysler Sebring és az Audi A6 Multitronic sokkal élesebbnek tűnt, igaz, benzinesben.
Mert itt van a kutya elásva: az S60 benzines, mondjuk a 200 ló feletti 2.4 T (-urbó) automatája már pont olyan élénk, amilyen kell. A D5 motor és a Volvo automatája külön-külön tehát jók, de míg a dízel kezdeti lomhaságát megfelelő váltással-kuplungolással kompenzálni tudjuk, az automatika és a dízel hátrányai egyesült erővel hatnak. Legalábbis az állórajtnál. És a benzines turbó városi fogyasztása 15 litertől indul.
Az S60 automatájának gyorsulása abszolút értékben nem sokkal marad el a kézi váltós kombiétól, mert a második másodperctől kezdve úgy játszik nyomatékkal és fordulatszámmal, hogy kis híján behozza a lemaradást. Ha előre tudjuk, mikor akarunk majd gyorsulni, és idejében elkezdjük nyomni a gázt, például előzés közben, akkor ki bírunk lőni, de váratlan padlógáz mindig zavarba hozza.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván rájár a rúd a Volkswagenre: súlyos biztonsági rést találtak, 1,4 millió autó lehet érintett
A problémákról azonnal értesítették a Volkswagent.
- Hírek
Ónos eső érkezik, korcsolyapálya lehet az utakból
Hidegfront hoz magával csapadékot, érdemes lesz óvatosan közlekedni.
- Hírek
Állítólag rosszul lett a Ferenc körúton villamosnak csapódott autó sofőrje
A Corvin negyed közelében történt az ütközés.
- Hírek
A Google jutott a legmesszebbre, de jön a „kenyérpirítós” konkurencia
Sokaknak beletört a bicskája a robotaxizásba, de vannak kivételek és kihívók is. Ami nem csoda, szép kis összeget lehet szakítani.
- Szerelem
Az egyetlen szabály, hogy nincs szabályAz ágyúgolyó futam filmek története 1976-tól 1989-ig
Egy csapat vakmerő autóbolond egész Amerikát átszelő száguldásra indul… Az ünnepek alatt érdemes újranézni az öt 1976 és 1989 között készült részt!
- Belsőség
A tékozló fiú hazatért - helyzetjelentés és bálnalesMercedes-Benz W140 S320L
Jó, jó, a sztori azért nem ilyen egyszerű, merthogy továbbra is használhatatlan, de már látom a végét.
- Hírek
Ilyen állapotban van egy nagyon sokat futott nigériai Ford Transit
Elvileg még az eredeti motor van benne.
- Hírek
Madárrajjal ütközhetett a katasztrófa előtt a dél-koreai repülő
Több jel is erre utal.
- Hírek
Visszahívás: laza csavar miatt balesetveszélyes a Ford elektromos platósa
A visszahívás összesen közel 12 ezer példányt érint.
- Közélet
A szívó benzin és az SUV mindent visz, újabb negatív csúcsot döntött a magyar flotta
Folytatódott a magyar autópark elöregedése ebben az évben is. Az is kiderül, hogy mit szeretne „mindenki” egy autókereskedésben.
- Hírek
Új szabályok a határátlépésnél Románia felé
Hol lehet átmenni? Mire kell figyelni? Kisokos a rendőrségtől.
- Hírek
Törölhették az elektromos Mini kabriót
Az okokról csak találgatni tudunk.
- Közélet
Kitört gomb miatt vált irányíthatatlanná – Segítség, átvertek!
A következő esetünkben egy Nissan X-Trail e-POWER az alany. Kitört gomb, elromlott generátor a panasz.
- Hírek
Túlfutott egy meghibásodott Boeing 737-800-as Dél-Koreában, eddig csak két túlélőt találtak
A repülőn 181-en utaztak.
- Hírek
Ne nyeld félre a maradék bejglit: ez a Lamborghini Miura a Liberty Walk műve
Nincs ok félelemre: egész finoman nyúltak hozzá, inkább a versenyautós hangulatra mentek rá.
- Hírek
Nem biztos, hogy ilyen Nissan Z kombira vágyunk
Egy Nissan Z, amihez egy Stageát és egy Leafet is felhasználtak.
- Hírek
Jó oka van, hogy ez a 15 éves Porsche 911 most sokkal többet ér, mint újkorában
Bár gyönyörű állapotnak örvend, a magas ár oka valószínűleg valami egészen már.
- Hírek
Egyre gyakoribb, hogy leköpik, rugdossák és fenyegetik a MÁV munkatársait
Idén is nőtt a MÁV-csoport munkavállalóival szembeni bántalmazások száma.
- Belsőség
Nagy évzáró szerkesztőségi kvíz
Melyik volt a legolvasottabb cikkünk idén? Milyen hülye kifogásokkal magyarázták a kollégák a késést? Volt-e késhegyre menő szivacsfegyver párvaj a szerkesztőségben? Év végi kvízünkből minden kiderül!
- Hírek
GPS-adatok, párosítható tulajdonosi profilok: óriási adatszivárgás a Volkswagennél
Politikusok, nagyvállalkozók, spionok, vigyázzatok!
- Hírek
12 óra alatt elfogyott a Nio csúcsmodelljének limitált kiadása
A nagy érdeklődés miatt a gyártó egy új, Signature Edition változattal rukkolt elő.
- Szerelem
Mindannyian örültünk volna egy ilyen első autónak
Az Ignis Sport igazi titkos tipp azoknak, akik megfizethető, de élvezetes autót keresnek: Bunkoczi Soma most kapott egy lendületet a jogosítványhoz!
- Hírek
Pár nap múlva vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak Kínában
Vége a babusgatásnak, sok gyártó nem fogja bírni a kialakuló árversenyt.
- Technika
Szilveszteri kiadás egy erős fiatallal és egy ralilegendávalMűhelyPRN: Lada 2105 – 1989.
Zárjuk le 2024-et pozitívan: a MűhelyPRN idei utolsó egy nagyon szép 2015-ös Ladát hoztunk nektek, lelkes és fiatal tulajdonossal!
- Hírek
Gondok a Teslánál: megsül az új hardver, a Cybertruckokat kinyírja az új frissítés
Sem az új fedélzeti számítógép, sem a Cybertruckokra kiadott legutóbbi szoftverfrissítés nem a reméltnek megfelelően működik.
- Hírek
10 évvel a tervek előtt jár a kínai villanyautó-piac
Ha folytatódnak a jelenlegi trendek, a jövő tényleg a villanyautóké lesz.
- Hírek
Azonnali áremelés jön a magyar kutakon
A benzin 11, a gázolaj pedig 10 forinttal drágul szerdától.