Szürke eminens
Mindent összevetve a Sharan jól autózható, kellemesen jellegtelen MPV-külsejű MPV, alacsony étvággyal, remek motorral, pontos váltóval, kíméletes futóművel és hatásos fékekkel. Vezethetőségi szempontból jeles.
Bent azonban felerősödik a lábdobok monoton dübögése és az
amfetamin-túladagolástól kínosan precízen vezetett mérnöki ceruzák
surrogása, és ettől az egész olyan hangulatot kap,
mint egy szakfelügyelői inspekció előtt kitakarított műtő a
Schwarzwald Klinik-en: csillog-villog, minden high-tech,
minden a helyén, de könyörgöm, ki vágyik egy műtő
vendégszeretetére.
A szürke különböző árnyalatai borítják az egész belteret, kivéve a vajszínű tetőkárpitot, ami az utolsó pillanatban megmenti az utasteret az orrlógatós ónos esős hangulattól. Amúgy a mindenütt szürkével sincs komoly gond, hiszen a maga nemében nagyon jó ízléssel hangolták össze a színeket, az anyagokat és a formákat.
Pedáns emberek elégedettek lehetnek a belső kivitelezéssel,
sehol egy kiugrás, törés, vagy befejezetlen él, amin megakadhatna a
tekintet. A maga technoid mivoltában a műszerfal tetejét borító
raszteres sötétszürke műanyag kellemes a szemnek és a kéznek
egyaránt, és ugyanez elmondható a csupán díszítésként alkalmazott
világosszürkéről is.
A krómgyűrűvel körülvett műszerek jellegtől függetlenül szépek, és még egy kis mosolyt is csalnak a leolvasó arcára: a sebességmérőt 260 km/h-is skálázták. Hehe. Ezen a szinten (Comfortline) már kapunk egy-egy kis karikát voltmérő és olajhőfok-mérő funkcióval, ahogy a kormány, a váltó és a kézifékkar bőrborítása is a két felső szint kiváltsága. 16 collos könnyűfém felnik 215/55-ös gumikkal, a második üléssor elsőkhöz hasonlatos sportos székei, és a B-oszloptól hátrafelé színezett üvegek, és a kihagyhatatlan manuális klímaberendezés a Comfortline kivitel további lényeges hangulati/kényelmi sajátossága.
Akadt azért, ami nem tetszett. Az első ülések háttámláira aggatott
vállfa, bár kétségkívül hasznos, nem túl törésteszt-konform
szerelék. A másik gond az ülések súlya. Ha enyém lenne az autó,
szinte biztos, hogy csak vészhelyzetben lennék hajlandó visszarakni
a hatodik és hetedik széket, a feleségemnek pedig egyenesen
megtiltanám, hogy mozgassa azokat. Tudom, hogy a
Jazz egészen
más kategória, de jó lenne, ha buszlimuzinokra is kidolgoznának
valami hasonló origami-rendszert, mert ilyesmi böhöm székekkel már
a
Mazda MPV-ben és a
Citroën C8-ban is
keményen kellett harcolni, és ott sem szerettük.
A 130 lovas Sharant Comfortline kivitelben eddig 9,2 millió forint
körül kínálták a kereskedők. Az importőr a napokban adott ki egy
sajtóközleményt, arról, hogy a forintleértékelés hatására kénytelen
árat emelni, ennek mértékéről egyelőre nincs információnk. A
Sharant
eddig sem kiváló ára, inkább hihetetlen kiforrottsága miatt
vásárolták, nem valószínű, hogy az áremelés súlyosan
visszavetné a forgalmat. Aki pedig mégis drágának találná, nézze
meg konszernen belül Seaték Alhambráját. Pár réteg polírt
leszámítva ugyanaz, kicsit kevesebbért.
Értékelés: 4,5 - Kicsit drága, kicsit szürke, de csak az átadás pillanatáig számít az árkülönbözet. |
|