A Streetka viszont csak kétszemélyes. És míg a Sportkát
aligha fogják napszúrásos buszravárók megbámulni a Körúton, a
Streetkába még a sokat látott isztriai lányok is hosszan
bemosolyogtak a tengerparti sétányról. A Streetka ugyanis szép,
ahogy az a Ghia stúdió és a Pininfarina hosszas közös tanakodása
után elvárható. Az orr közös a Sportkával, de onnan minden más. A
fenék szépen kerek és meglepően szélesnek hat, az új hátsó lámpák
és a lemezbe préselt spoilerke tökéletesen passzolnak. A Streetka
határozottan csinos, kicsi és trendi, akár Kylie Minogue, aki
fenekét és arcát adja a kampányához.
Belül a Sportkához képest semmi lényeges különbség nincs, (más a
kormány, az üléspozíció és szűkebb a pedáltér) csak
a hátsó ülések helyére a tető odva került. A tetőt magát
lecsukott állapotában lemez takarja, így nyitva is nettek a
vonalak. Nyitni-csukni kézzel kell, méghozzá kívülről,
Fiat Barchetta
stílusban, nem megy az
MX-5-féle egy
mozdulatos ki-be takarózás.
A motor, a váltó és a futómű azonos a Sportkával, de
a Streetka más karakter. Bár ennek kívülről nem sok nyoma
látszik, a kasztnit annyira megerősítették, hogy az önsúlyt
sikerült a mágikus 1 tonna fölé vinni. A merevsége így sem
lenyűgöző, rossz úton a kátyúk csapásai ugyanúgy végigfutnak rajta,
mint pocsolyán a belecsöppenő eső keltette hullámok. Azért inkább
jó mint rossz, a
206 CC (nyitva)
ijesztőbbnek rémlik, az
Audi TT sokkal
jobbnak.
Mivel a kasztni a tojásformával együtt a merevségéből is vesztett,
így nem ad olyan biztos alapot a futóműnek a szörnyű ádáz
csapatáshoz. A Sportka nagyságát jelzi, hogy még a nála kicsit
rosszabb Streetka is átkozottul jó.
Szintén eleven és remekül tapad, csak egy picit
bizonytalanabb a legkeményebb pillanatokban. És nagyon gyors kanyar
elején durván megfékezve vagy hirtelen gázelvételre megindul a
feneke keresztbe, ami lehet jó vagy rossz hír, ízlés kérdése.
Ugyanaz igaz rá, ami a Sportkára, kanyargós úton remek játékszer. De jobb, ha rövidebb egyenesek vannak a kanyarok közt; míg a Sportka 9,7 alatt van százon, a Streetka 12,1 másodpercig küzd a padló alatti erődítések felgyorsításával. Tempósan váltogatva viszont még így is lelkesen rohan, lélekben rendes sportautó.
A Streetka meglepően ügyes kis kabrió, de hogy mennyire kisszériás
divatcikk, azt az ára jelzi egyértelműen. A Pininfarinánál kézzel
összerakott autók
darabja 5,2 millió forint, ezzel drágább a
206 CC kétliteres
verziójánál, a hátsókerekes
1,6-os MX-5-nél és a
hamarosan érkező négyüléses C3 Plurielnél is. De Kylie-t sem
okvetlenül az ár/érték arányért szeretjük, és vonzereje a
Streetkának is van dögivel.
A Sportka ellenben csak 2,99 millió, azaz lélektanilag is
remekül pozícionált az ára, városi ámokfutóautónak pedig úgy
tökéletes, ahogy van. Két embernek tágas, négynek elmegy, kicsi,
helyes, közlekedni és játszani egyaránt pompás. És a tojás volt
előbb.
<