Kák fiúknak

2003.05.12. 14:39

 
   
 

A Streetka viszont csak kétszemélyes. És míg a Sportkát aligha fogják napszúrásos buszravárók megbámulni a Körúton, a Streetkába még a sokat látott isztriai lányok is hosszan bemosolyogtak a tengerparti sétányról. A Streetka ugyanis szép, ahogy az a Ghia stúdió és a Pininfarina hosszas közös tanakodása után elvárható. Az orr közös a Sportkával, de onnan minden más. A fenék szépen kerek és meglepően szélesnek hat, az új hátsó lámpák és a lemezbe préselt spoilerke tökéletesen passzolnak. A Streetka határozottan csinos, kicsi és trendi, akár Kylie Minogue, aki fenekét és arcát adja a kampányához.

 
   
   

Belül a Sportkához képest semmi lényeges különbség nincs, (más a kormány, az üléspozíció és szűkebb a pedáltér) csak a hátsó ülések helyére a tető odva került. A tetőt magát lecsukott állapotában lemez takarja, így nyitva is nettek a vonalak. Nyitni-csukni kézzel kell, méghozzá kívülről, Fiat Barchetta stílusban, nem megy az MX-5-féle egy mozdulatos ki-be takarózás.

 
   
 

A motor, a váltó és a futómű azonos a Sportkával, de a Streetka más karakter. Bár ennek kívülről nem sok nyoma látszik, a kasztnit annyira megerősítették, hogy az önsúlyt sikerült a mágikus 1 tonna fölé vinni. A merevsége így sem lenyűgöző, rossz úton a kátyúk csapásai ugyanúgy végigfutnak rajta, mint pocsolyán a belecsöppenő eső keltette hullámok. Azért inkább jó mint rossz, a 206 CC (nyitva) ijesztőbbnek rémlik, az Audi TT sokkal jobbnak.

 
   
   

Mivel a kasztni a tojásformával együtt a merevségéből is vesztett, így nem ad olyan biztos alapot a futóműnek a szörnyű ádáz csapatáshoz. A Sportka nagyságát jelzi, hogy még a nála kicsit rosszabb Streetka is átkozottul jó. Szintén eleven és remekül tapad, csak egy picit bizonytalanabb a legkeményebb pillanatokban. És nagyon gyors kanyar elején durván megfékezve vagy hirtelen gázelvételre megindul a feneke keresztbe, ami lehet jó vagy rossz hír, ízlés kérdése.

Ugyanaz igaz rá, ami a Sportkára, kanyargós úton remek játékszer. De jobb, ha rövidebb egyenesek vannak a kanyarok közt; míg a Sportka 9,7 alatt van százon, a Streetka 12,1 másodpercig küzd a padló alatti erődítések felgyorsításával. Tempósan váltogatva viszont még így is lelkesen rohan, lélekben rendes sportautó.

 
   
 

A Streetka meglepően ügyes kis kabrió, de hogy mennyire kisszériás divatcikk, azt az ára jelzi egyértelműen. A Pininfarinánál kézzel összerakott autók darabja 5,2 millió forint, ezzel drágább a 206 CC kétliteres verziójánál, a hátsókerekes 1,6-os MX-5-nél és a hamarosan érkező négyüléses C3 Plurielnél is. De Kylie-t sem okvetlenül az ár/érték arányért szeretjük, és vonzereje a Streetkának is van dögivel.

A Sportka ellenben csak 2,99 millió, azaz lélektanilag is remekül pozícionált az ára, városi ámokfutóautónak pedig úgy tökéletes, ahogy van. Két embernek tágas, négynek elmegy, kicsi, helyes, közlekedni és játszani egyaránt pompás. És a tojás volt előbb. <

>