Imádnivaló hulladék
Adatlap Pontiac Solstice Gxp - 2006
Alejandro nagybácsi nagy ínyenc. Nála ettem először csípős szószba mártogatott bogarakat és gyíkhúst. Akkoriban egy aranymetál Chrysler 300M-mel járt, tudják, az a kegyetlenül finom vonalú autó, amit pár éve férfivá operáltak.
Tetszik neki a C is, de negyven év szedánozás után mókára és kacagásra vágyott. Veszélytelenre. Olyan élményautó kellett neki, ami szeretetreméltó, nem megy, de legalább úgy csinál, és megfizethető.
A Solstice az Opel GT amerikai ruhája.
Illetve fordítva. Mindegy, a lényeg, hogy a kasztnijuk különbözik csak érdemben, és nekem a GT-ről egy vérrel teliszívott kegyetlen kis tetű jut eszembe, ezen meg csak nevetni tudok. Alejandro egyszer megállt egy étterem előtt, ahol szülinapi zsúrt tartottak kissrácoknak. A gyerekek kirohantak és hangosan kiabálták: „Nézd, milyen autó, mint egy mesében!” A forgalomban integetnek neki, és mindenki ránevet, a többi autóból bátran kiabálnak át ajánlatokat cserére.
A Solstice szimatoló egérarcával és kis turcsi fenekével kedvesebb a Micránál, Citroën Plurielnél és az összes tündibündi anyámkínjánál. Életre kelt rajzfilmfigura: előrebillentett motorháztetővel nem is értem, miért nem kezd el orrhangon magyarázni. A tervezőnek, Franz von Holzhausennek a Solstice-meló közben érhettek Walt Disney korba a gyerekei, más magyarázatot nem tudok elképzelni.
A GT-hez hasonlóan fotogén kasztni formája szeretetreméltón komolytalan. A belseje gyűlöletesen. A formák és a kidolgozás is drámai, európai, japán, sőt koreai gyártó sem engedi már ezt meg magának. Ha az Opel GT amerikásan igénytelen volt, akkor ez mi?! A tiszta amerika? A szürke műanyagok felülete a nyolcvanas évek lehangoló japán műszerfalait is megalázza, hézagosak az illesztések, és sorjásak az öntés nyomai. A formák is rég lejártak, ez a lávaszerű folydogálás fogad Gábor Mazdájában is, de az egy tízéves autó! A váltó mellett található fogódzkodó teljesen felesleges és ronda, de erről később.
A legkellemetlenebb részlet a tető becsomagolásával tárul fel. A tetőt egy kallantyú elfordításával lehet kicsatolni, és egy mozdulattal a csomagtartóba hajtani. A csomagtartóba, ami nincs. Egy dzseki még befér valahogy, fényképezőgép az utas lábánál, pénztárca a kesztyűtartóba, rúzs a zsebbe. Mással nem érdemes készülni, mert se csukott, se nyitott tetővel nem fog elférni. Ez nem laza, nem vicces, hanem hülyeség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.