Adatlap Fiat Panda Dynamic - 2008
Adatlap Suzuki Splash 1,2 Gs - 2008
Adatlap Hyundai I10 Comfort A/c - 2008
Ár, garancia
Alapáron a koreai a legolcsóbb a trióból, a Classic kivitelű benzines ezer híján 2,1 millió forintba kerül. Ez a négy villanyablakos, klímás, ülésalattitálcás luxusautó, a Style 2,699 ezer forint. A Hyundai három év garanciát vállal az autóra, kilométer-korlátozás nélkül.
A legolcsóbb Panda 1,1 literes motorjával, távirányító nélküli központi zárjával 2,17 milla. 1,2-es tesztautónk listaára 2,47 millió forint, ehhez jön még 220 ezer a klímáért. Viszont ezt a listaárat mostanság nem kell komolyan venni, a Fiat sokat akciózgat, a saját szememmel láttam bőrkormányos, alcantara-ülésbetétes, klímás 1,2-est 2,47 millióért. Bizisten meg is kívántam. Két év kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal rá az importőr.
A Suzuki Splash minimálváltozata, az egyliteres GC 2,185 millió forintba kerül. A tesztautónk, ez a valóságtól elrugaszkodott fullos 1,2-es GS 3,3 millió, de aki megelégszik egy klímával, meg pár apróbb üveggyönggyel, 2,9 millióért elviheti a GLX hűtött változatát. Három évig, de legfeljebb százezer kilométerig terjed a garanciája.
Pontozás
Az nem lesz. Nem akartunk bonyolult aránypárokat alkotni: hány ponttal ér kevesebbet a Panda kellemetlen töréstesztje, mint amennyivel élvezetesebb körforgalomban gyötörni az i10-nél? Mennyivel alkalmasabb taxinak a Hyundai, mint amennyivel jobban szól a Suzuki rádiója? Így hát csupán egy-egy rövid, összefoglaló kinyilatkoztatással zárjuk a tesztet: hogy látta a három autót az a három ember, aki kipróbálta őket egymás után:
Rácz Tamás, főszerkesztő-helyettes
A Splasht kérem szépen, a Fiat motorjával, az i10 tágasságával. De ha nem lehet legózni, akkor is a Splasht kérem. Annyival komolyabb, masszívabb, hogy a saját pénzemet nem merném letenni a másik kettőért, miután már ültem az esztergomi japánban. De ha mindhárom céges autó lenne, és egymás mellett lógnának a kulcsok a szögön, biztos a Fiatot vinném el minden rövid, városi útra. Az i10-ét meg akkor, ha többen mennénk valahova. Muszájból, kelletlenül.
Papp Tibi, újságíró
Az i10-et igazából csajos autónak reklámozzák és kivételesen igazuk is van. Ennek a legátgondoltabb a belső formaterve, de egyértelműen a legegyszerűbb anyagokból építették. (Nem tudom, egy nő mit szól a szinte érdes üléskárpithoz.) Amúgy mindene megvan, jól rugózik, még variálható is, mégis valahogy hidegen hagy. Ha városi autót keresnék, jó lenne: aki attól fél, hogy a Splash hamar unalmassá válik, annak tökéletes alternatíva, virágos matricák nélkül.
A Splash vezetése közben azt vettem észre magamon, hogy állandóan mennék, mint az állat. Kis gázra is gyorsul, a rugózása a 15-ös kerekekkel egész nagyautós, simán fut és csendes – egyszerűen nem értem, miért tökölnek a többiek. Szóval idegbeteg lennék tőle, hiába jó autó. Szerintem hamarosan fogalom lesz az őrült splashes a közutakon, ez az egyetlen, amiért nem kéne. Jó a karosszériája, ez a legjobban kihasználható. Persze csak a méreteihez képest.
Olvasóink írták
Belül sok a kopogós műanyag, de jól formázottak és modern mintázatúak, így elviselhető a látványuk (Splash) az én 175 magasságommal hosszú távon igencsak kényelmetlen a vezetés, szűk a hely a lábaimnak és a kormány is messze esik (Panda)
Legyen ön az első, aki az i10-ről ír itéletet !
Összességében viszont a Pandát szerettem a legjobban vezetni, persze csak városban. Iszonyat jól rugózik, jól lő ki, nagyon kezes, rugalmas. A Panda tényleg nem akar több lenni annál, ami: kiskocsi. Az viszont zavar, hogy jobbról a váltókonzol, balról az ablaküveg támaszt meg, a Panda érezhetően keskenyebb a másik kettőnél. Ez persze relatíve alapgép volt – már láttam i10-et alapban, annál azért barátságosabb, leszámítva az Aleko-fejtámlákat.
Winkler Róbert, főszerkesztő
Magamnak egyértelműen még mindig a Panda kéne. Egyszerűen nem tudom megunni, jöhet 4x4, 100HP vagy full fapad. Pedig nem férek el benne: egyébként nagyjából annyival szűkebb a vezetőülés lábtere a Splashénél, amennyivel a Suzukié a Hyundaiénál. Szóval a Panda a legszűkebb, az i10 a legtágabb, de nálam a terpeszkedési tébolyt most lenyomta a vezetési élmény.
A Splasht néhány hónapja vezettem utoljára, akkor is látszott, hogy nagyon jó autó, és állat ez a kis pörgős 1,2-es motor. Most a Panda mellett kicsit halványult a vezetési élmény, mert a döbbenetes minőségérzet minden mást elnyomott. A Splash váltója például nem olyan pontos, mint amilyen jó váltási érzetet csináltak hozzá, de a másik kettő mellett nagyon komoly autó benyomását kelti. A családomnak tehát biztonságérzet-alapon a Splasht venném, magamnak meg száguldozni a Pandát.