Használata során megszabadultam egy előítélettől. Kicsi, piros kabrió: valahányszor megérkeztem egy rokonhoz, ismerőshöz, vagy üzletfélhez, mentegetőzve szálltam ki a kocsiKából: nem, nem az enyém, csak tesztelem, hétfőn vissza kell vinnem, nyugi, szexuális prioritásom a régi. "Miért?" - kérdezték a rokonok, ismerősök, üzletfelek. "Nagyon helyes, sportos kis dög, gyönyörű, nekem is kéne egy."
![]() |
A Total
Kar közönsége számára nem jelent újdonságot a kis fenevad,
hiszen
Karotta szaktárs jóvoltából egy újságcikk keretében, mi
több, tévéadás formájában is bemutattuk a Street
Ká-t - Sport
Ka nevű testvérével együtt. Jómagam egy hétnapos együttélés
tapasztalataival tudom kiegészíteni ki a játék-Fordról alkotott
képet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A statiszti
ka szerint tehát a Street
Ka
nem csak a Gay Pride Day-n minősül elfogadott járműnek
meglett férfiemberek feneke alatt. Tényleg helyes: a meglett
férfiember (ha nagyon homofób, akkor azért csak a garázsban, zárt
ajtók mögött) örömmel simítja végig a Street
Ka oldalsó íveit, elismerően paskolgatja a széles tomport,
elgyönyörködik a 16 collos ragyogó krómfelnikben és hosszasan
szemez a szépre sikerült lámpatestekkel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A meglett férfiembernek ehhez még annyi hozzáfűznivalója van, hogy
ha a gyár VALÓBAN azt szerette volna, hogy 182 centis, 95 kilós
egyének vessék rá magu
kat a Ford-kereskedések sales-eseire, mennydörgő
"Sztrít-Ká-Ta
ka-Runk" s
kandálással, akkor nyilván kissé feljebb helyezett öveket,
nagyobb lábteret és vagy mélyebbre engedett ülést, vagy magasabbra
húzott szélvédőkeretet al
kalmazott volna. A Kispolski óta ez az első autó, amelyben
rendszeresen bea
kadt a lábam ebbe-abba hirtelen fékezés előtt,
sebességváltásnál zavart a saját térdem és görnyedve kellett ülnöm,
hogy kilássak a napellenző alatt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Míg egy Kispóknál soha, a Street
Ká-nál gyakorlatilag egy nap alatt megszoktam mindezt:
elvégre egy go
KArtnál sem elsősorban a kényelemért fizetjük be azt a
párszáz forintot néhány körért. A Street
Ká-t vezetni ugyanis éppolyan, mintha go
Kartoznánk.
Négy kerék a négy sarokban, ülés középen az aszfalt felett pár
centire, direkt kormányzás, gyors gázreakció, hatásos fék - és
kívánságra bármikor készséges keresztbefordulás, szóval a vezetés
élményének letisztult párlata.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Érthető a 195/45-ös gumi erre az autóra: kevesebb tapadási
felülettel a jó munkásember egy kanyarban sem állná meg, hogy ne
broadside-oljon. A hűtött első tárcsák annyira jók, hogy észre sem
vesszük: hátul csak dobok vannak.
Amiben a
Kispók egy kicsit
jobb, az a hátsókerékhajtás, de higgyék el, a Street
Ka elsőkerékhajtásos létére annyira jól irányítható
kormánnyal és gázzal-gázelvétellel, hogy ez szinte nem is hiányzik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
És sok
kal erősebb is. Bár az 1599 köbcentis, nyolcszelepes, 5500
1/min-nél 95 lovas, 4250-nél pedig 135 Nm-es DuraTec-motor nem egy
pörgős Hi-Tec vadállat, azért az Euro-4 mellett a
Ka hajtására is megfelel: mindig elegendő nyomatéktartalé
kai vannak a Street
Ka meglódításához. Ráadásul ennek prezentálására szinte
bármelyik fokozatban képes:
a váltó kimondottan rövid (100-nál még ötödikben is 3200-at,
155-nél 5000-et pörög), a fokozatok áttételei szépen követik
egymást - a
kapcsolás élménye pedig kőkemény sportautókéhoz fogható.
Magyarul: az autó megy, mint a golyó. Pininfarináék is megérezték
ezt, és tettek rá egy lapáttal: az egyszerű vasrúdra egy hívogatóan
fénylő alugömböt raktak fogantyúnak, amit ha egyszer megragad az
ember, el sem igen engedi többé. Ha a kulisszát nem ta
karná el egy helyes kis bőrszoknya, már-már Ferrariban
éreznénk magun
kat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Street
Ka
tankolás tekintetében is sportautósan viselkedik: egyfelől
jóleső érzést nyújt machósan felülről beleállítani az autóba a
töltőpisztolyt, ahogy például az F1-ben csinálják a nagyok,
másfelől ezt az érzést igen gyakran megtapasztalhatjuk. A tank a
roadsterezés hagyományai szerint igen csöpp: a 40 liter alig 500
kilométerre elég. A vegyes átlagfogyasztás a gyár szerint 7,9 liter
benzin 100 kilométerre: mi sok országúttal, némi vadulással egyszer
kereken 8, másszor 8,15 litert mértünk. A végsebesség a rövid váltó
miatt 173 km/h, ebből 160-at magunk is tanúsíthatunk, a 12,1
másodperces 0-ról 100-ra gyorsítás pedig érzésre - megint csak a
rövid váltó miatt - sokkal kevesebb. Azért nem kevesebb a
valóságban is, mert kettesben a motor már 80-nál leszabályoz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
