Természetesen minden újdonsághoz jár sajtóközlemény, amiből kiderül, mit látunk, amikor a Superbre nézünk. Rögtön az elején leszögezhetjük, hogy:
„A motorházfedél fénytörési vonala a fényszórók kontúrjaira rímel, s a teljes vonalvezetés vízszintes orientációját erősítve határozott és magabiztos fellépést kölcsönöz az új Superb számára.”
De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy: "Míg elődje jól kiformált, lekerekített kupolaszerű tetőt hordozott, az új Superb teteje messze hátrafelé ívelve dinamikus lendülettel csatlakozik a C-oszlopokba. E megoldás már kívülről, első ránézésre is a kiemelkedő térkínálatra, különösen a hátul utazók rendelkezésére álló, felülmúlhatatlanul bőséges helyre irányítja a figyelmet."
Amíg a régi Superbek tulajdonosai a lekerekített kupolát keresik az autójukon, vegyük észre azt is, hogy: „Az Ambition és Elegance változatok oldalablakai síkjának krómszegélye a C-oszlop tövénél igényes, háromdimenziós alakzatot alkotva hangsúlyozza e kis formai részletben is a Superb többnyire csak magasabb kategóriákra jellemző igényességét.”
Hát igen, az tény, hogy a Superb a nyúlánk hátsó ajtókkal úgy néz ki, mintha hosszított verziója lenne valaminek. A technika alapjait az aktuális Passat és Golf moduljai adták. Ennek megfelelően már nem hosszában, hanem keresztben építik be a motorokat. Nem úgy, mint a korábbi Superb, amely az előző, nyújtott A6/Passat platform hosszmotorját és kettős keresztlengőkaros első futóművét kapta, kisautós jellegű, csatolt hosszlengőkaros hátsó futóművel. Ez ugye stabilitás szempontjából nem a legelőnyösebb, ha nincs ESP a kocsiban, az újba viszont rendes, több lengőkaros hátsó felfüggesztések kerültek, széria ESP-vel.
A belső tér tényleg hatalmas, nemcsak a Passatot, hanem gyakorlatilag az összes létező konkurenst überelve. Hátulra kis, kivehető lábpihentető zsámolyt is terveztek, ezzel kiváltva az előd előrenyitható belű anyósüléstámláját. Ez a megoldás elsősorban a Távol-Keleten divat, hogy a főnök előrenyújthassa a lábát – Európában talán ez jobban zavarta a sofőröket, biztos akad még egy-két iparmágnás, aki műszálas zoknit hord.
Az első Superb viszonylag egyszerű termék volt, a középkategóriában szerény volt a rendelhető extrák listája, a volument amúgy is az alapszintű TDI-k adták. Az újban már lesz a tévés navigációtól a xenon kanyarlámpán át a (mi a Tiguanban próbáltuk ) parkolóautomatikáig minden, arról nem is beszélve, hogy hátulra is lehetséges oldallégzsákot kérni, plusz van opciós térdlégzsák a vezetőnek. A további hat széria légzsák mellé.
A motorválaszték a VW csoport aktuális verzióiból szemezget, a már említett 3,6 literesen kívül az 1.4 TSI (125 LE) és az 1.8 TSI (160 LE) képviseli a benzineseket, hatfokozatú váltókkal. A nagyobbikhoz DSG is kapható. Az alapdízel 1,9 literes, 105 lóerővel – ez az egyetlen olyan motor, amihez ötfokozatú a váltó, egyben ez a szén-dioxid-csodaváltozat, a Green line motorja is. A kétliteres TDI 140 lóerős verziója még adagolófúvókás (PD), viszont a 170 lóerős már az új, közös nyomócsöves befecskendezést kapja.
Bár még szerepel az árlistán, az előző sorozat kifut, nem mint az Octavia és a Fabia esetében. A legolcsóbb modell, az 1.4 TSI motorral 5,87 milliótól elérhető, míg a 105 lóerős TDI 6,176 milliótól indul. A legjobb választásnak tűnő kétliteres, 140 lovas dízelért 6,6 milliót kérnek – Comfort felszereltséggel, amelyben már automata klíma is van, ha nem is kétoldalas.
Ennyit lehet tudni a jeges este után, meg azt, hogy az új Superb ellen csak két ellenérv marad: túl nagy; illetve túlzottan Škoda. Az első okkal zavarhatja azokat, akiknek valójában nincs szükségük ekkora kocsira (ezek nyilván nem a taxisok lesznek), egy mélygarázsos parkolás nem lehet könnyű vele. A škodaságra csak azok hivatkoznak, akik nem merik kimondani: elvileg minden paraméterében jobb autó, mint egy Passat limuzin .