..., de nagyon olcsó!
A formaterv Pininfarina, a beltér az ItalDesign, azaz Giugiaro műve, a futóművet a Porsche hangolta. Vajúdtak a hegyek, és megszülték ezt a fura egeret.
A Tacuma ugyancsak hálás téma, ilyen csúnya jószág talán nincs is más az autógyártók mai kínálatában. Pininfarináék eleinte biztosan egy könnyed, mégis komoly minivant (ez áll a forgalmiban is: Chevrolet Tacuma Minivan) akartak tervezni, eljutottak a lejtős orrtól a meredek hátfalig, aztán történt valami. Alkohol? Fű? Mindkettő? Nem tudni, de az eredmény egyszerre mulatságos és félelmetes.
Oldalról nézve a nagyon mélyen húzódó, hátrafelé egyre meredekebben emelkedő övvonal és a tető ívének diszharmóniája viszi be az első mélyütést a szépérzéknek. Elöl és hátul más-más szögben találkozik a két görbe, és egyik szögre sem rímel sehol semmi. Különös a hátrafelé elvékonyodó dekorcsík is, a legkülönösebb meg az első, illetve a hátsó lámpa alól induló két domborítás; a hátsó ajtón futnak el egymás felett-alatt.
Az aránytalan, orrnehéz formát olyan remek kiegészítőkkel sikerült még borzasztóbbá varázsolni, mint a ki tudja, hányadik ívben hátrahajlított tetőkorlát, az ötletszerűen szétdobált kilincsek és a hatalmas külső tükrök. Tesztautónk kapott egy Chevy-logós nyolcküllős alufelnit is, ami nem néz ki rosszul, de hát eső után köpönyeg.
Elölről se semmi.
Zseniálisan ötvözi a komolytalanságot a böszmeséggel. Amikor a
Daewooból Chevy lett, a Tacuma új arcot kapott, elveszítette korábbi
bálnasziláit, helyettük bajszot növesztett. Most Stefan Raab egykori
dalának (Hier kommt die Maus) hősére, a német rajzfilmtörténelem
ikonikus egerére emlékeztet.
Macska és egér
Talán ez egérhez való hasonlatosságával szerettette meg magát annyira a Tacuma szellemileg visszamaradott macskánkkal, Zsigmonddal. Zsigmond gyerekkorában egyszer véletlenül felakasztotta magát egy fára bizonyos ottfelejtett bálamadzagok segítségével. Megmentése nem volt egyszerű, minden kiszabadítási kísérletünkre karomkieresztéssel reagált, ellökte magát a fától, és elszabadult fűnyírópengeként pusztított bennünket, ahol ért.Munkáskesztyűért szaladtunk, és lefogtuk az őrjöngő állatot, majd kihúztuk a fejét a hurokból. Zsigmond elsántikált, de az átmeneti oxigénhiány alighanem maradandó agykárosodást okozott neki. Most például percekig udvarolt a Tacumának, dörgölődzött hozzá, dorombolt neki, majd elegánsan lefröcskölte. Nem tudom, kapott-e már autó valaha ekkora bókot.
Mielőtt a Tacuma fenekét kezdeném boncolgatni, höhö, gyorsan el kell mondanom, hogy a tesztautón látható REZZO felirat mindössze annyit jelent, hogy ez egy francia, esetleg török forgalmazásra gyártott példány, ott így hívják a Tacumát. Rezzo olasz falu, Tacuma közép-afrikai keresztnév, végülis tökmindegy.
Az autó hátulján a kidudorodó, buborékszerű lámpatestek tartoznak az "ezt azért nem kellett volna" kategóriába, a többi elmegy. Harmónia itt sincs, de találni csinos részleteket: a ködlámpák süllyesztése, a vaskos krómvég a kipufogón nem rosszak, de a legszebb alkatrész azért itt is az aranyszín Chevrolet-kereszt.
Miután megnézték, mibe kell belsőt alkotni, az ItalDesignnál valószínűleg vicces hangulatban kerültek. Sok fantáziát nem is vittek a Tacumába, a praktikum jegyében raktak egy rekeszt ide, egy fiókot oda, a hátsó üléssort könnyen mozgathatóvá varázsolták, de az ajtók belsejére már egy fikarcnyi kárpitot sem sikerült felvinni. A műszerfalra divatos, fémesre fényezett díszlécet, az ülésekre divatjamúlt szürke szöszös kárpitot raktak.
A koreaiak által rég lemásolt japán egyen-bajuszkapcsolók, ablakemelő gombok és zárbillentyűk a raktárpolcokon már adottak voltak, ahogy az elektromos tükörállítás rút és silány kapcsolótömbje is. Az 1,6-os Tacuma erősebb felszereltségű kivitelében került egy kis szépen varrott bőr a kormányra és a váltógombra, a belső kilincseket lekrómozták, középre felkerült az automata klíma minden Daewooban és immár Chevrolet-ben egyforma konzolja is.
A Tacuma belsejében az ember egyszerre érzi magát Koreában és Amerikában. Itt lép be a képbe a Porsche is mint a futómű finomhangolója. A nagy átmérőjű, vékony kormánykerék, a széles, padszerű ülések, a nagy, félkör alakú műszerszámlapok azt jelzik előre, hogy hamarosan lomha, ringatózó, nyugodt autózás veszi kezdetét. És valóban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
