Peugeot 306 (1997)

Peugeot 306 (1997) törésteszt

2001.08.07. 14:34

A 306-os ütközési tulajdonságai nem kiemelkedők sem negatív sem pozitív irányban, egy közepesen biztonságos autóról van szó, ami nem szélsőséges esetekben megfelelő védelmet nyújt.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 18(53%)

 
   
   

A frontális ütközést jól vette az autó, karosszériája elég merev, hogy a lényeges szerkezeti elemek stabilitása megmaradjon. A légzsák biztosan védte a sofőr fejét, a kormányoszlop elmozdulása pedig jól kontrollált volt. Az A-oszlop is csak kevéssé deformálódott.
A kormányoszlop alatti fémszerkezetek okozhatnak lábsérüléseket, de szerencsére a lábtér kialakítása elég masszív, így a kockázat lecsökken. Az oldalsó ütközésnél előírt újabb feltételeket még oldalmerevítő és oldalsó légzsák nélkül is teljesítette az autó, csak a legfölső bordákon mértek magas terhelést. A Peugeot által javasolt gyermekülések kielégítően megvédték a rájuk bízott gyermekek életét, egyedül a hároméves fejét nem tartotta eléggé az ülés az oldalsó ütközésnél. Tekintve, hogy a 306-os egy olyan modell ami elég régen született, nem nagyon csodálkozhatunk rajta, ha gázolási mutatói nem túl jók, a lehetséges ütközési pontok nagy része gyenge minősítést kapott.