Audi A6 (2004)

Audi A6 (2004) törésteszt

2005.01.31. 13:51

Akár kisebb lakóházaknak is nekihajthatunk az új A6-ossal.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 33 Gyermekbiztonság 39(80%) Gyalogosbiztonság 3(8%)

 
   
   

Akár kisebb lakóházaknak is nekihajthatunk az új A6-ossal, nagy valószínűséggel mindenki élve ússza meg a kalandot, az arculatot meghatározó harapós trapézarcot azonban nem most pontozták le először. Legalább itt beleköthetünk egy kicsit az amúgy nem sok támadási felületet kínáló limuzinba.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Az első utasokat leginkább térdsérülések tehetik harcképtelenné, a sofőrét a kormányoszlop, az utasét a kesztyűtartó kialakítása veszélyeztette. Ezen kívül minden szempontból jól vizsgázott, ajtaja rendeltetésszerűen nyílt az ütközés után, az övfeszítővel, överő-határolóval ellátott biztonsági övek pontosan a kellő pillanatban eresztették a bábuk fejét a szakaszos működésű légzsákokra, a lábtér kevéssé sérült, a pedálokat sikerült kordában tartani.
Oldal- és fejlégzsákokkal egészül ki a kasztni láthatatlan részeibe épített sérthetetlen oldalvédelmi rendszer, amit maximális pontszámmal díjazott a töréseket minősítő bizottság.
Az utasoldali légzsák kézzel is kikapcsolható, de ki is köttethetjük a kereskedésben, amennyiben gyakran szeretnénk az anyósülésen szállítani porontyunkat. Bárhogy is döntsünk, a műszerfalon visszajelző lámpa értesít a légzsák kikapcsolt állapotáról. Ez nagyon hasznos, de a műszerfal szélére ragasztott, nem vízálló matricán kívül semmi sem figyelmeztet a J1-ben történő gyerekszállítás veszélyeiről. Az mindenképp az Audi mellett szól, hogy a gyerekek szinte tökéletes biztonságban voltak a szimulált balesetekben, mindössze a nagyobbik gyerek mellkasi szenzorja által mért terhelési érték lógott ki a minősítésből a frontális ütközésnél.
A márka jelenlegi arculatát meghatározó, marcona trapézarcot az A3-ason se szerették nagyon, ekkora méreteknél már kifejezetten óva intenek a gázolástól, A motorháztetőn mindössze két védett pontot találtak, a lökhárító és az orr-rész nem óvja a gyalogosokat. A gyártónak sokkal több gondot kell fordítania erre a fontos biztonsági területre az NCAP véleménye szerint.
Az A6-osba alapáron kerül a számtalan első, oldal- és függönylégzsák, az előfeszített, erőhatárolt, figyelmeztetővel ellátott biztonsági övek, az ABS és az ESP.