Honda Accord (2003)
Honda Accord (2003) törésteszt
Az új Accordot sokan emlegetik kategóriája jelenlegi legjobbjaként, a törésteszt azonban biztosan nem az a terület, ahol az autó megelôzi vetélytársait.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 10 (63%) Oldalsó 17( 94%) Összesítés 28
A vezetôoldali légzsák teljesen hagyományos kivitelű, nem szakaszos felfúvódású, de a sofôr fejét és nyakát megfelelôen alátámasztotta. Nem sikerült megtisztítani a kormányoszlop környékét, a vezetô térde és felsôcombja könnyen megsérülhet.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Ennek ellenére a lábtér biztonságos, a lábfejet nem fenyegeti semmi. Oldalról jó védelmet nyújtottak a mellkast védô oldalsó és a fejeket takaró függönylégzsák, az elsô és a hátsó utasoknak egyaránt. Az Accord jól teljesített.
Biztonságban voltak a gyermekek az elôrenézô ISOFIX rögzítésű ülésekben, bár a másféléves bábun magas nyaki terhelést mértek. A Honda figyelmeztet a fordítva behelyezett üléssel kapcsolatos veszélyekre, de a matricázás nem eléggé elrettentô. A felnôtt övekkel kiegészíthetô az ISOFIX rögzítés.
Az Accord orrát a gyalogosbiztonsági szempontból példaértékű Civic nyomdokain haladva alakították ki, ott jobban bevált a megoldás. Ettôl függetlenül az Accord gázolási szempontból jobban teljesít, mint kategóriájának átlaga.