Chevrolet Kalos (2006)
Chevrolet Kalos (2006) törésteszt
A gyászos eredménnyel végzett Aveo után most az átemblémázott lépcsőtlen kisautót is lemészárolta az NCAP. Az eredmény a kategória átlaga alatt marad, még a koreai konkurenciát sem közelíti meg.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 17
Frontális: 6 (38%) Oldalsó: 11 (61%) Biztonságiöv-emlékeztető: 0
Gyermekbiztonság: 26 (53%)
Gyalogosbiztonság: 11 (31%)
2003 óta az EuroNCAP mindössze két európai modellnek adott három csillagot. Az egyik az ezeréves alapokra épített 2003-as Twingo - ezen nem kell csodálkoznunk. A másik a 2004-ben vizsgált Fiat Panda , amin már inkább; a többi európai szupermini rendre négy-öt csillaggal büszkélkedhet. Honfitársai között - és most nem az amerikai autókra gondolok - sem lehet túl büszke magára a Kalos. Az apró koreaiak, a Kia Picanto , a Hyundai Atos ugyan szintén hármat ért a csattanásban, de a méretben közelebb álló autók, a Hyundai Getz , a Kia Rio négy-négy csillagot szereztek.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A minősítő intézet 1,2 literes benzines, SE felszereltségű jobbkormányos Kalosokat küldött vágóhídra, egyenként 1038 kg élősúlyban. A kisautók első üléseire szíjazott próbababákat egy fázisban felfúvódó frontlégzsákok óvták, biztonsági öveiket előfeszítő és erőhatároló ráncigálta. A dummy-fiókák gyereküléseit ISOFIX-dokkolórendszer fogadta a hátsó külső üléseken. A Kalos még a mérési eredmények elemzése előtt elvesztette első pontjait: egyáltalán nem figyelmeztet a biztonsági övek bekötésére.
Kigyúltak a fények, forogni kezdtek a kamerák, lassan megindult az első Kalos a számára kijelölt akadály felé. A 64 km/h sebességgel lezajlott félátfedéses frontális ütközésben nem történtek csodák, az olcsó kis koreai úgy tört pozdorjává, ahogy egy olcsó kis koreaitól erre számítani is lehet. Az A-oszlop 5,5 centit mozdult hátra, az NCAP instabilnak minősítette az utascella integritását, sőt, az ajtónyílás körüli sérüléseket analizálva úgy vélték, a kabin nemigen bírt volna ki összegyűrődés nélkül egy, a tesztnél sokkal erőteljesebb ütközést. A kormány 7,2 centit ugrott hátra, 5,1-et fel, fél centit jobbra. A vezető feje le is csúszott a légzsákról, majd csúful elgörbítette a kormány karimájának felső részét. A kormány alsó része sem maradt sértetlen, ezt a bábú mellkasa hajlította meg (élő sofőrrel persze nagyobb probléma, hogy a kormány pedig a szerencsétlen pilóta fejét, mellkasát hajlítgatja).
A lábtér állapota sem adott okot ujjongásra a karambol után. A fékpedál 17,4 centit hajlott hátra, 7,2-t felfelé. A középkonzol, a kesztyűtartó konzolja és a műszerfal felülete elsöbrő támadást intéztek a lábszárak és térdek ellen. A frontális ütközés hatásait mindössze 38%-os eredménnyel védte kis a Kalos.
Az oldalütközési próbán és a póznateszten sikerült annyit javítani, hogy épp-csak, de meglegyen a három csillag. Bár a kocsiban nem voltak oldal- és függönylégzsákok, az NCAP kommentárja szerint a mellkas védelme a "gyenge" jelzővel illethető, valahogy csak összejött 61 százalék.
A gyermekek helyzete sem volt valami rózsá. A Britax-Römer ülésekben gubbasztó másfél és hároméves műbaba közül a nagyobbik szenvedett többet: feje több, mint fél métert (550 mm) lendült előre (nyilván testével együtt, persze, nem zsiráfokról van szó), így bizony beleütődött ebbe-abba a kabinban. Az NCAP nehezményezte, hogy az ISOFIX-kapcsokat nem jelölték meg elég egyértelműen, valamint megemlítette, hogy az első utasülés légzsákja nem kikapcsolható, oda nem kerülhet menetiránynak háttal fordított babaszék.

A Kalos az elé vetődött járókelőkkel szemben sem gyakorol irgalmat. Lábukat igyekszik megroppantani kíméletlen és rugalmatlan lökhárítójával, a motorháztető elülső éle is csak itt-ott ad esélyt a combnak, csípőnek, és a motorháztetőn is rendkívül ügyesen kell elhelyeznie fejét az áldozatnak a becsapódáskor, hogy elkerülje a sok pirossal illusztrált, kemény felületet. Tessék elmenni egy Chevrolet-szalonba, és gyakorolni a zöld foltok lefejelését, még jól jöhet egyszer a zebrán!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
