Honda Civic (1998)
Honda Civic (1998) törésteszt
Az 1998-as polgári Honda a megszerezhető pontok felét elvesztegette a tesztekben, így az összesítésben sem kaphatott két csillagnál többet.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 18(53%)
A karosszéria felépítése viszonylag stabil, a frontális tesztben az elöl ülők légzsákjai megfelelően működtek, így megakadályozva a súlyosabb fej és mellkasi sérüléseket, de az utasoldali biztonsági öv által a mellkasra leadott terhelés magasnak találtatott, a beépített övfeszítő ellenére. A sofőr sem úszta meg egyben az ütközést, a kormányoszlop körül kiálló szerkezeti elemek merevsége, valamint a lábtér térfogatának jelentős csökkenése okozott lábsérüléseket. Az oldalsó tesztben gyengélkedett a Civic, a vezető feje és bordái ütköztek az ajtóval és a B oszloppal, a has és a medence pedig az ajtó oldalán lévő könyöktámasszal, ezen ütközések a bordák és a has súlyos sérüléseihez vezettek. A légzsákok veszélyeire figyelmeztető piktogramok nem rosszak, a kockázatok betűvel történő leírása egy nem lekaparható matricára azonban minden bizonnyal elrettentőbb hatású lett volna.