Honda Civic (2001)
Honda Civic (2001) törésteszt
A japán gyárnak sikerült meglepnie az EuroNCAP értékelőit: megalkották a járművet, ami valóban vigyáz a gyalogosok testi épségére, az új Honda Civic az első személyautó amelyiknek majdnem sikerült négy csillagos teszteredményt produkálnia a gázolási rizikófaktor tekintetében.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 27(79%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A törésteszteken jól vizsgázott az autó, a karosszéria szerkezete különlegesen erős felépítésűre sikerült, az "A" oszlop mögött már nem volt gyűrődés felfedezhető. A műszerfal alatti részek igen súlyos lábsérüléseket okozhattak volna mindkét elöl ülőnek, erre azonban nem került sor, mivel a lábtér egyáltalán nem deformálódott! Az oldalsó ütközési tesztben alig vesztett pontot a Civic, de a vezető feje érintkezésbe került az ajtóval, szerencse, hogy az ilyen ütközések által okozott sérülések enyhítése érdekében az ajtókeretet és a "B" oszlopot párnázattal látták el. Elmarasztalások a gyermekülés megoldásai miatt érhetik a Hondát. Az első ülésre helyezett gyermekülés és a bekapcsolt légzsák veszélyire figyelmeztető matrica egy darab és apró, ezért az NCAP figyelmeztetésben részesítette a céget, és az ajánlott Römer Duo ülés rögzítése sem a könnyen megfejthető fajtájú, idevonatkozó leírás hiányában. Segítünk: az ülés szalagjait kihúzva először a tetőhöz kell illeszteni és ezután jönnek az ISOFIX rögzítési pontok. Mint az már említésre került, a gázolások szempontjából egyedülállóan biztonságos lett a Civic, majdnem elérte a négy csillagot.
