Mitsubishi Colt (2005)
Mitsubishi Colt (2005) törésteszt
A Colt vezető- és utasvédelemből csak négy csillagot ért el a teszten. Az ötödik csillag elvesztésében nagy szerepet játszott, hogy a vezetőoldali légzsák nem tudta megfogni szegény próbababa fejét.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 25
Frontális: 9 (56%) Oldalsó: 13 (72%) Biztonsági öv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 30 (61%)
Gyalogosbiztonság: 7 (19%)
Az EuroNCAP a szuperminik kategóriájában törte össze a Coltot. Ebben a mezőnyben eddig a Toyota Yaris az egyetlen ötcsillagos versenyző, amely még a klasszikus kisautó-méreteken belül marad. A többi nagggyon biztonságos modell, a ( Grande Puto , a Clio, az 1007, a 207-es és a Modus igazából már kinőtte a kategóriát. Így hát a Coltnak nem kell különösebben szégyenkeznie, hiszen nem kapott rosszabb jegyet, mint a Jazz, vagy mondjuk a Mazda 2. A háromcsillagos gyermekvédelem is átlagos érték, az egycsillagos gyalogosvédelmi faktor azonban elég durva, az újabb modellek közül sokan kaptak már két, vagy három csillagot is a szeleburdi kétlábúakkal szemben tanúsított elnéző viselkedésükre.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A minősítő intézet 1,3 literes, ötajtós, Inform felszereltségű, 970 kilogramm tömegű balkormányos Coltokat fogyasztott el biztonsági tesztjén. Az NCAP felhívja a figyelmet, hogy a teszteredmények az XMCXNZ34A5F060728 alvázszámú példány legyártása után készült autókra vonatkoznak. Az ütközési próba szempontjából releváns biztonsági felszerelések listája a két, egy fázisban felfúvódó frontlégzsákra, az első ülések överő-határolóira és előfeszítőire, valamint a hátsó külső ülések ISOFIX csatolókapcsaira korlátozódik. Oldal- és függönylégzsák, felső ISOFIX-horgonyzási pont nincs, az ABS és az elektronikus fékerő-elosztó pedig most nem segített szegény dummy-kon. A Colt mindkét elöl ülő övének becsatolására figyelmeztet.
A frontális ütközésben a vezető feje lecsúszott a légzsák közepe alá, így a bábu mellkasát csúnyán megütötte a kormány karimája. Az A-oszlop 47 millimétert mozdult hátra, ennek ellenére az NCAP úgy ítélte meg, hogy az utascella integritása nem sérült a teszten. Belül azonban jóval több volt a mocorgás a kelleténél. A kormány 31 mm-t mozdult hátra, nyolcat felfelé, 19-et balra. A lábtérben még szörnyűbb dolgok zajlottak le: a fékpedál 10,1 centit hajlott hátra, az összeroncsolódott műszerfal és középkonzol szilánkjai rávetették magukat a vezető és az utas lábszárára-térdére-combjára.
A kormányoszlop és a gyújtáskapcsoló is rémes dolgokat művelt, de az igazi veszély kintről érkezett. Egy ponthegesztett varrat megnyílt, az így keletkezett lyukon át pedig a kabinba zuhant a kormányszervo-berendezés egy része. (A Mitsubishi a teszt után bejelentette, hogy az XMCXNZ34A5F075819 alvázszám feletti autókon átalakították a lábteret veszélyeztető alkatrészeket.) Az oldalütközési próbán légzsákok nélkül 72 %-os eredményt tudott elérni a Colt.
Gyermekvédelemből 61%-ra, az ötcsillagos skálán épp csak hármasra vizsgázott az autó. Ezúttal mindkét baba, a 18 és a 36 hónapos egyaránt arccal a menetirány felé fordítva ült, Britax-Römer Duo Plus ülésekbe szíjazva. Az üléseket az ISOFIX-kapcsokkal rögzítették. A frontális ütközési próbán a hároméves baba feje túlságosan előrelendült, ami az NCAP szerint jelentősen megnöveli a sérülés esélyét.
Az első utasülés légzsákja egy kapcsolóval hatástalanítható, ha menetiránynak háttal fordított gyerekülés kerül ide, de a kapcsoló nem felelt meg az NCAP elvárásainak, túl nagy az esélye annak, hogy véletlenül rossz állásba kerül. A minősítő intézet a hátsó ISOFIX-rendszer jelzéseit sem találta egyértelműnek, úgy vélik, rikítóbban kéne jelezni a horgonyzási pontoknak: juhú, itt vagyok!

Aki a zebrán egy 40 km/h sebességgel közeledő 1,3-as Colttal néz farkasszemet, alig-alig számíthat jobb bánásmódra, mint ha egy .38-as Detective Special változattal tenné ugyanezt. A lökhárító, a hűtőmaszk teteje kíméletlenül kemény, a motorháztető is csak a közepe tájékán kínál némi párnázottságot, ott, ahova kisebb gyermekek feje kerülne egy gázoláskor. A szélvédő alsó pereménél nem mindegy, hová ütjük be figyelmetlen fejünket: középtájt és a két sarokban rideg elutasítással találkozunk, de a vezető és az utas rémült arca előtti szegmensbe szorult némi könyörület.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
