Mercedes-Benz E-osztály (2003)

Mercedes-Benz E-osztály (2003) törésteszt

2002.12.17. 14:15

A 2002 márciusában piacra dobott új E-osztály senkinek nem okozott csalódást: karosszériája erős, mint egy tanké, légzsákok figyelnek mindenütt, és többfunkciós veszély-előrejelző rendszerek vigyázzák az utasok testi épségét.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Biztonsági öv emlékeztető 2 Összesítés 33

 
   
   

Meglepő, hogy a kétszintű överő-határolók ellenére magas volt az utasok mellkasi terhelése. A jobboldali ülésbe épített tömegérzékelő az utas testsúlyának függvényében kontrollálja a szakaszosan nyíló légzsák nyitásának erejét. Rendkívül masszív az utascella, az ellenálló lábtér kialakítására különös gondot fordítottak, de a sofőr bal térdénél és a kesztyűtartónál maradt pár kiálló elem.
Az utasteret körülölelő mellkasi és fejlégzsákok az E-osztály alapfelszereltségébe tartoznak, kiválóan védik a bent ülőket. Az első pózna tesztnél volt némi súrlódás a függönylégzsák és a B-oszlop között, de ezt a hibát gyorsan ki is javították.
A német és angol nyelvű figyelmeztető matricázás részletes és eléggé elrettentő, csak azt sérelmezték, hogy a címke leszedhető. Remekül teljesítettek a gyerekülések, csak az idősebbik bábu mellkasán mértek a legjobb minősítéshez szükséges határértéknél magasabb terhelést. A Mercedes gyermeküléseiben jeladót találunk, ez kikapcsolja az utasoldali légzsákot amikor az első ülésen rögzítik a gyermekülést.
Csak pár ütközési pontot sikerült barátságosabbá tenni a motorháztetőn, ez egy csillagra volt elegendő gyalogosbiztonsági szempontból.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.