Ford Escort (1999)
Ford Escort (1999) törésteszt
Az 1995-ös Escortot az első tesztek alapján a Ford bizonyos pontokon áttervezte szerkezetileg, az alábbi tulajdonságok az 1999-ben újratesztelt autóra érvényesek.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 14(41%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A frontális ütközésben a karosszéria instabillá vált, a keletkezett gyűrődésekből a tesztelők komoly problémákra következtettek. A lábtér oldalsó részén megtört a karosszéria a küszöb mellett, így a sofőr lábát a környéken lévő fémszerkezetek súlyos, akár végzetes sérülésekkel fenyegették. Ehhez hozzájött még, hogy a kormányoszlopon sem helyeztek el energiaelnyelő borítást, ami a combokat a nagyobb ütődésektől megvédhetné. A fékpedál hátramozdulása a lábfejet veszélyeztette, a mellkason mért terhelést pedig magasnak minősítették. Az újratervezett Escort már jobban vette az oldalsó ütköztetést, mint elődje, de a sofőr mellkasát túl magas erőhatás érte.
A tesztelt gyermekülések megfelelő teljesítményt nyújtottak. Az autó igazán jó a gázolások tekintetében volt, majdnem megcsípte az eddig csak jóval modernebb autók által elért háromcsillagos minősítést. Széria biztonsági felszerelései a vezetőoldali légzsák, előfeszítős elülső biztonsági övek és a szervokormány.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)