Jeep Grand Cherokee (2005)
Jeep Grand Cherokee (2005) törésteszt
Az ember azt gondolná, egy ekkora böhömben semmi baja nem eshet. Pedig de. A Grandcsirke legújabb generációja nem tudott öt csillagot szerezni a teszten. Még négyet is csak az erős oldalvédelem miatt kapott.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 26
Frontális: 9 (56%) Oldalsó: 16 (89%) Biztonsági öv-emlékeztető: 1
Gyermekbiztonság: 35 (71%)
Gyalogosbiztonság: 0 (0%)
Az EuroNCAP még tavaly törte össze a Grand Cherokee-t. A luxusterepjáró a Large Off-Roader kategóriában indult, versenytársai közül eddig három európainak, a 2003-ban tesztelt BMW X5-nek és Volvo XC 90-nek, valamint a tavalyelőtt összetört VW Touaregnek sikerült öt csillagot szerezni. A Grandcsirkének nem. Emellett övé a kétes dicsőség, miszerint jelenleg a Grand Cherokee a legfiatalabb modell az EuroNCAP eddig szétzúzott nagy off-roaderei között, aki nem tudta öt csillagra teljesíteni a tesztet.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az áldozat egy tavaly gyártott balkormányos modell volt, orrában a Daimler-Chrysler háromliteres dízelmotorjával, ABS-szel, ESP-vel, front-, oldal- és fejlégzsákokkal, az első üléseken öv-előfeszítőkkel és erőhatárolóval. A 2150 kilós autó, illetve utasai egy valós karambolnál statisztikailag valószínűleg előnyben lennének az ellenféllel szemben, hiszen alighanem kisebb, félrelökhető autóval találkoznának, de a teszten a rögzített (igaz némileg deformálódó, rugalmas) akadállyal sem a Jeepnek, sem a bábuknak nem volt könnyű dolguk.
A frontális ütközésnél a dummy-k és a légzsákok előírásszerűen találkoztak, ahogy az NCAP lakonikus eredménylapja fogalmaz, a kontaktus stabil volt. A kormánykerék három és fél centit mozdult felfelé, balra pedig hét millimétert hajolt el. Az utastér integritása gyakorlatilag nem sérült, az A-oszlop egy centivel mozdult hátra. A sofőr mellkasát ennek ellenére túl nagy erőhatások érték, és az utas felsőteste sem maradt zöld a szemléltető ábrán. A levegő után kapkodó áldozatok csak azzal vigasztalódhatnak, hogy fejük sértetlenül vészelte át az ütközést.
Mindjárt vége lesz azonban a jókedvnek, ha lenéznek a lábukra. A medence és a comb nagyobb terhelést kap annál, amit egy ilyen drága modellben manapság elvár az ember, az NCAP határesetnek minősíti e testtájak védelmét. A kormányoszlop, ennek borítása és rögzítőkarja, és hogy az utas se legyen túl vidám, a kesztyűtartó fedele változatos sérüléseket tudnak okozni térd- és lábszártájékon. A pedálok közül egyedül a fék rakoncátlankodott, hátra 56, felfelé négy millimétert mozdult.
A gyermekbábuk alapvetően biztonságban vészelték át az ütközést. Az egyes testrészek védelme alapvetően jónak minősül, bár a teljes testen mért terhelés a másfél és a hároméves gyermeket szimuláló bábun egyaránt csak az "elfogadható" kategóriába fért be. Talán ha a Jeep a műszerfalra és a napellenzőkre ragasztott matricáknál tartósabb eszközökkel táblázná ki az első utasülésre helyezett, menetiránynak háttal rögzített gyerekülés és az utaslégzsák találkozásának veszélyeit, a négy csillag is meglett volna.
Az oldalütközést a sok légzsáknak hála lényegesen jobban viseli a Grandcsirke. Sem a felnőttek, sem a gyerekek nem lennének veszélyben, ha a vezető oldalán egy másfél méter széles tárgy, például egy autó 50-nel telibekapná a terepjárót.

Nem lennék viszont annak a szerencsétlennek a helyében, akit pont ez a bő kéttonnás fémrém gázol el a zebrán. Ritkán kerül ennyire egyértelmű helyzetbe az NCAP minősítőtestülete: a motorháztetőre csapódó gyalogosnak esélye sincs. Akárhova üti be kezét, fejét, mellkasát, lábát, kemény, kíméletlen fogadtatásban részesül. Ha Grandcsirke közelít, egy választásunk lehet. Ahogy Pósalaky bácsi mondta: ugorgyunk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
