Chrysler Grand Voyager - 2006
Chrysler Grand Voyager - 2006 törésteszt
A kifutófélben lévő Voyager hosszú tengelytávú változata alaposan leszerepelt az NCAP gyakorlati vizsgáján. A törésteszten érdekes anomáliára derült fény: a jobbkormányos Voyager utasai sokkal veszélyeztetettebbek, mint a balkormányosoké.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 3 (19%) Oldalsó: 17 (94%) Biztonságiöv-emlékeztető: 0
Gyermekbiztonság: 37 (76%)
Gyalogosbiztonság: 0 (0%)
Az amerikai kisbusz az NCAP MPV-kategóriájában indult rohamra az akadályok ellen. Korábban egyszer már megmérettetett, 1999-ben a rövid tengelytávú változat két csillagot szerzett az elöl ülők védelmére, egyet a gyalogosokéra. A nagyobb, szebb, újabb, több légzsákkal felszerelt 2006-os modellnek sikerült rontani még ezen a korántsem fényes eredményen is.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A minősítő intézet a 2,8 literes dízel Grand Voyagert, a kisbusz hosszított tengelytávú változatát tesztelte. Az LX Premium felszereltségi szintű autókban két, két fázisban felfúvódó frontlégzsák és két fejvédő függönylégzsák vigyázott az elöl ülőkre. Biztonsági öveik megfelelelő feszességéről a karambolban előfeszítő gondoskodott, a túlzott feszülést pedig erőhatároló akadályozta meg. A hátsó külső üléseken felső rögzítőponttal is kiegészített ISOFIX-dokkoló várta a gyereküléseket. Egy ilyen Grand Voyager tömege 2068 kilogramm, az NCAP teszteredményei az 5Y543207 alvázszámtól érvényesek.
Nem elég, hogy a Voyager csak a sofőr övének bekötésére figyelmeztet, arra is csak csendben, szerényen, a félátfedéses frontális ütközésben a terebélyes kasztni úgy hajlott, mint egy kólásdoboz. Az A-oszlop kilenc centit hajlott hátra, az NCAP instabilnak ítélte az utascella integritását. A kormány - csoda, hogy az autóban maradt egyáltalán - 10,7 centit hajlott hátra, 8-at felfelé, két millimétert jobbra.
A lábakat se kímélte az autó, 288(!) millimétert, majd harminc centit hajlott hátra, 84-et felfelé a gázpedál. Az épen maradt lábak elintézésére a középkonzol, a kesztyűtartó kerete, a gyújtáskapcsoló-tömb és a kormányoszlop kerekedett fel addigi helyéről. Az NCAP teljesen biztosnak ítélte az elöl ülők lábainak súlyos sérülését egy, a 64 km/h-s félátfedéses teszthez hasonló valós karambolban.

Az oldalütközési próbán és a póznateszten viszont egész jól teljesített a Voyager - különösen, ha figyelembe vesszük, hogy oldallégzsákkal nem, csak függönylégzsákkal szerelték fel. Egy kis gond azért akadt. A póznateszten (amikor az autót 29 km/h-val oldalvást nekilökik egy oszlopnak) a légzsák nem nyílt ki előírásszerűen, hanem beszorult a vezető feje és a B-oszlop közé. így 94%-ot ért a produkció.
Összességében a Voyager három csillagra elegendő pontot szerzett a törésteszten, de a frontális ütközési eredmények nem érték el az ehhez szükséges minimumszintet. Az NCAP még a maradék két csillagból is áthúzott egyet, mert az üléstámla és kormány közé szorult sofőrdummy mellkasán olyan erőhatásokat mértek, olyan sérüléseket észleltek, amik nagyon súlyosak, akár halálosak is lehetnek egy élő autóvezetőn.
A gyerekek viszont egész jól megúszták. Ezúttal a másfél- és a hároméves műbabát is arccal előre, az ISOFIX-szel rögzítették a hátsó üléssorban. Az NCAP nem észlelt túl nagy erőket a karambolokban, csak szokásos nyafogását vette jegyzőkönyvbe a lekeparható figyelmeztetőcímkéről, ami az első utasülés légzsákjának és a mögérakott, arccal hátrafelé néző gyerekülés inkompatibilitására figyelmeztet. Reklamált még az intézet a nem elég egyértelműen jelzett ISOFIX-kapcsok miatt, és szóvá tette, hogy az utasoldali frontlégzsákot csak szervizben lehet kikapcsoltatni.

A gyalogosgázolási teszt lesújtó eredményt hozott. A Voyager első traktusában is lutri utazni, de az amerikai kisbusz elé kerülni gyalogosként minden gondunkat örökre megoldja. Az első széria '99-ben még jó volt egy csillagra, a mostani verzió viszont semmi esélyt nem ad a bambáknak. 0 pont, 0%, 0 csillag.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
