Rover 25 (2001)
Rover 25 (2001) törésteszt
2000 tavaszán születtek a Kis Hercig eredményei, azonban problémák voltak az oldalvédelemmel.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 13(72%) Összesítés 17(50%)
Ennek újratesztelésére csak a tulajdonosváltás lebonyolítása után kerülhetett sor, az itt listázott pontok a régi frontális és az új oldalütközési vizsgálatokhoz tartoznak. Minthogy a 25-ös nem új modell, csupán a korábbi 200-as átdolgozása, a biztonság nem éri el a modernebb tervezésű autók szintjét. Instabillá vált a karosszéria a frontális ütközésben, a vezető ajtaja középen meghajlott, a kormányoszlop hátravándorolt.
A légzsákok ellenére az elöl ülők mellkasát magas terhelés érte, a sofőr bal térde a kormányoszlopon csattant, ami súlyos sérülésekhez vezethet. Ennek ellenére a lábtér mentes maradt a deformációktól, és a hátul középen lévő hárompontos biztonsági öv is jópontot ér. Oldalról egészen jól teljesített az autó, a sofőr ajtóhoz közelítő mellkasát és medencéjét megvédte az ülés oldalfala.
A gyermekülések pocsékul teljesítettek, reméljük ezen hamarosan javítanak. A Rover motorháztetejének éle kemény, de meglepő módon a lökhárító sokkal kellemesebb kialakítású, mint a többi modellnél. Minimális a biztonsági szérialista, csupán az első légzsákok és az överő-határolók szerepelnek rajta, még az ABS-ért is külön kell fizetni.