Pusztító bunker
2,2 tonna acél, műanyag, gumi, bőr és üveg jelentős mozgási energiát jelent egy 64 km/órás (ennyivel tesztel az Euro NCAP) frontális ütközésnél, de a nagy Merga védelmi rendszerei hatékonyan csillapították a becsapódás erejét. Viszont az ML nem túl kíméletes a kívülállókkal, így a gyalogosokkal szemben sem.
Már az előző ML is elég jól szerepelt az Euro NCAP-törésteszten, bár az ötből az utolsó, legértékesebb csillagot nem kapta meg. Ez azóta szinte minden nagy SUV-nek sikerült, egyedül az Audi Q7-esnél csúszott be egy "időközben már kiküszöbölt" gikszer. Viszont már az előző BMW X5</ a>-ösre, a Volvo XC90-esre és a VW Touaregre is maximális csillageső hullott, így a Mercedes számára az ötcsillagos szereplés kötelezően ajánlott volt.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Összesítés: 34
Frontális: 14 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 34
Gyalogosbiztonság: 6
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Pedig nem könnyű egy ilyen, üresen is 2204 kilogrammos kocsinak a hatalmas mozgási energiák felemésztésére alkalmas gyűrődő zónákat tervezni. Bár paradox módon nagyrészt pont azért ilyen nehéz egy nagy SUV, mert sok acél kell a megfelelő ütközésvédelemhez. Meg persze a kényelmi és biztonsági extrák tömkelege és az összkerékhajtás is bőven hozzájárult a kóros elhízáshoz. Melyek ezek a biztonsági extrák? Nos, a tesztelt ML 320 CDI legkevesebb 15 millió forintos alapárában kétfokozatú első légzsákok, oldal- és fejlégzsákok, valamint vezetőoldali térdlégzsák is megtalálható. Ezenkívül övelőfeszítő és överő-határoló kerül az első és szélső hátsó ülésekre. Az ISOFIX rögzítési pontok és az első üléseken az öv bekapcsolására figyelmeztető csipogás magától értetődik, mint ahogy az ABS, az ESP és a vészfékasszisztens is. Sőt, a Mercedes Pre-Safe rendszere is része az alapfelszereltségnek, amely az utolsó előtti pillanatokban felismeri a közelgő ütközést, és élesíti a légzsákokat, övfeszítőket. A Pre-Safe rendszert azonban az Euro NCAP szakemberei a teszt előtt kikapcsolták, így csak az ML hagyományos védelmi berendezései vizsgáztak.
Az ötcsillagos végeredmény ellenére a sérülésveszélyt jelző bábuk nem teljesen zöldek. A mellkas és az lábszár a vezető és az anyósülésen helyet foglaló dummy esetében is besárgult. A fékpedál jelentős mértékben, 57 centiméterrel furakodott a lábtérbe, és ez bizony veszélyes lehet. Egyébként az utascella nem sérült vagy deformálódott: az A-oszlop 22 centiméterrel hátrébbvándorolt ugyan, de a túlélőtér megmaradt. Sőt, az Euro NCAP értékelése külön kiemeli, hogy a légzsák–öv kombó még a különböző méretű és eltérő helyzetben ülő utasokat is megvédte volna.
Kacagva teljesítette az oldalütközéseket az ML, mind autóval, mind oszloppal szemben kitűnő védelmet nyújt. Pontlevonásra nem adott okot, a fej- és függönylégzsákok, valamint a vaskos merevítések hibátlanul látták el feladatukat.
Nem hazudtolja meg macsóautó mivoltát az ML: a gyerekesek kiszolgálásában nem brillírozik. Egyrészt nem elég figyelemfelkeltő és nem állandóan látható az a felhívás, amely arra figyelmezteti a tulajdonost, hogy a jobb egyre a menetiránnyal szembefordított gyermekülést csak kikapcsolt utasoldali légzsák esetén szabad beépíteni. Ráadásul ez a kikapcsolás a Mercedes ML esetén feláras, de automatikus, és csak akkor történik meg, ha speciális Mercedes-jeladós gyerekülést érzékel a kocsi számítógépe. Normál gyerekülés ide nem tehető be, ezért a teszthez használt Britax Römer Baby Safe is a hátsó ülésre került. Hibapont járt az ISOFIX rögzítési helyek nem egyértelmű megjelöléséért, bár ez az előzőnél jóval kevésbé súlyos probléma. Viszont maga a védelem jó, a 18 hónapos és a 3 éves baba is sérülések, túlzott terhelési értékek nélkül úszta meg a karambolt.
A Mercedes ML már ránézésre sem hívogató, barátságos, pihe-puha légpárna, hanem igazi agresszív romboló. A gyalogostesztben ennek megfelelően viselkedik, hiszen csupán egy csillagot és kellemetlen dorgálást gyűjtött ennél a tesztelésnél. A motorháztető éle és a lökhárító is keményen támadja a szerencsétlenül járt gyalogosok lábát. Ráadásul, ha az elgázolt alacsonyabb, ne adj’ isten gyerek, akkor a feje a motorháztetőre becsapódáskor kifejezetten gyenge védelemben részesül.