Nissan Micra (2003)

Nissan Micra (2003) törésteszt

2005.01.31. 15:17
Kisautóságához mérten egész biztonságos a legújabb Micra.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 15(83%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 25 Gyalogosbiztonság 12(33%)

 
   
   

Kisautóságához mérten egész biztonságos a legújabb Micra, méreteinél fogva ellenállóbb az oldalról, mint a szemből érkező támadásokkal szemben. Karosszériája nem sínylette meg túlságosan az ütközéseket, inkább a rögzítő berendezések működését érték kifogások.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A frontális ütközésben például a sofőr feje a légzsák és az előfeszített, erőhatárolós biztonsági övek ellenére a kormánykeréknek ütődött, míg lába a fenyegető elemeket bőséggel rejtő műszerfal alá csúszott. Az utas nagyobb biztonságban ült, mellkasi terhelése is normális maradt. A hátsó ülés középső helyén ugyan hárompontos az öv, de rögzítetlen háttámlával is becsatolható, ami egyértelmű biztonsági kockázatot jelent.
Az általános oldalvédelem kielégítő mértékű, de a sofőr mellkasát elég nagy ütés érte, az ülésbe épített légzsák ellenére. Az ülés háttámlájáról a sofőr hátát érő erőhatások csökkentették a sofőr mellkasán mért értékeket, az életben ez nem így történne.
A gyereküléseket két-két Isofix-fülön rögzítették, a kisebbik gyerekét menetiránynak háttal, az idősebbét fordítva. A másfél éves bábunak szánt ülés nem védte a gyerek mellkasát a frontális ütközésben, a másik gyerekre mért ütéseket szinte egyáltalán nem csökkentette az ülés. Az utasülésre menetiránynak háttal felszerelt gyerekülés és a vele szemben aktív légzsákkal kapcsolatos, komoly sérülésekre, vagy akár életveszélyre figyelmeztető címkéket rendesen odavarrták a napellenzőkhöz, minőségük megfelelt az NCAP követelményeinek.
A Nissan sokat tett a gyalogosbiztonság érdekében, a motorháztető és a lökhárító igyekszik a lehető legkevesebb sérülést okozni a szerencsétlen elgázoltaknak.
A 2003 februárjában piacra dobott Micra alapáron első és oldallégzsákokkal, előfeszített, överő-határolóval szerelt biztonsági övekkel (sofőroldali emlékeztetővel), Isofix-fülekkel, blokkolásgátlóval és elektronikus fékerő-elosztóval kerül forgalomba.