Mini Cooper (2007)
Mini Cooper (2007) törésteszt
A második BMW-Mini épp-hogy, de megcsípte az öt csillagot, legalábbis ami az elöl ülők védelmét illeti. Viszont nincs híján némi gyermekgyűlöletnek, és szeret lábakat marcangolni.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 13 (81%) Oldalsó: 16 (89%) Biztonsági öv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 29 (59%)
Gyalogosbiztonság: 14 (39%)
Az EuroNCAP a szuperminik kategóriájába sorolta az új Mini Coopert. Elődjét 2002-ben törték össze, a kisautó akkor négy csillagra vizsgázott az elöl ülők védelmében. Ezúttal viszont ötre. Ez a mai mezőnyben már nem kirívó érték, a Mini csupán hozta az elvárható szintet, hiszen ugyanilyen jól szerepelt szinte valamennyi nagy gyártó aprósága az elmúlt pár évben. Ötcsillagos a Yaris, a Modus, az új Clio, a 207-es, az 1007-es, az új Corsa és a Grande Punto . Immár a legkisebbek kategóriájában is igaz: az a hír, ha egy új modell nem kapja meg a legmagasabb minősítést.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Jobbkormányos Cooperek gördültek a vágóhídra, extrák nélkül, standard felszereltségben. A műanyag utasok épségét aFront-, fej- és oldallégzsákok, az első öveken előfeszítők és erőhatárolók, a hátsókon ISOFIX-rögzítőpontok vigyázták. Kellett is, hiszen ők nem tudtak mit kezdeni az ABS, elektronikus fékerő-elosztó, kanyarodási fékhatás-szabályzó rendszer aktív biztonságával. Az 1,6-os, 120 lóerős benzines autók darabonként 1140 kilót nyomnak, a teszteredmények a WMWMF32080TTL79291 alvászszám után gyártott autókra érvényesek.
A szokásos 64 km/h sebességgel lejátszott frontális karambol szimulációján az utascella integritása nem sérült, az A-oszlop csupán 24 mm-t hajlott hátra. Ugyanennyit mozdult el a kormánykerék is balra. Meg ötöt felfelé. Komoly veszély csak a lábtérben fenyegette a próbababákat: kormányoszlop, középkonzol, kesztyűtartó-fedél, műszerfal-konzolok egy vasként - egy műanyagként vetették magukat a térdekre, lábszárakra. Ehhez képest semmiség, behúzott karmú pajkos cicajáték volt csupán a fék 92 mm-es hátrahajlása, a kuplung 49 mm-es felugrása.
Az oldalütközési próbákon nem tudott százszázalékos lenni a Mini. Említésre méltó veszélyforrásról nem számolt be az NCAP, de a balszerencsés oldalra került dummy felsőteste a rendesen eldurrogó oldallégzsákok dacára nem volt teljes biztonságban.
A Mini megkapta a maximális három pontot az övek bekötésére figyelmeztető jelzésre. Viszont ahogy eddig minden autót, a kis német-britet is elmeszelte az NCAP, amiért nem jelzi elég egyértelműen az ISOFIX meglétét. Azért is megrovást kapott, amiért a bekapcsolva hagyott első utaslégzsák, és a mögé menetiránynak háttal bekötött gyerekülés inkompatibilitására nem tízcentis, színváltós neonbetűkkel hívja fel azok figyelmét (remeték, húsz éve eltűnt hajótöröttek), akik még nem értesültek a dolog veszélyéről.
A Mini farában, a dummy-fiókák birodalmában jóval nagyobb volt a riadalom a csattanásokban, mint a végső soron azért egész biztonságos első traktusban. A két hátsó ülésre ezúttal Fair Bimbo Fix típusú gyermekülések kerültek. A másfél éves műbabáét a menetiránynak háttal, a háromévesét arccal előre rögzítették az ISOFIX-kapcsokhoz.
Az oldalütközési teszten a nagyobbik gyermekmakett ülése kifordult, a kis dummy plasztikkoponyája így a fejét védő bölcsőn kívülre került. Ugyanebben a tesztben a másik csöppség be is verte fejét a egy kárpitelembe, ami komoly gyorsulási értéket eredményezett, ami egy igazi babán valószínű fejsérülést jelentene.

Barátságos arc, gömbölyded forma, kedves legenda a típus mögött: egy Mininek mindenki örül, ha meglátja az utcán. Kevésbé lesz viszont boldog, akit elcsap a zebrán. A Mini Cooper lökhárítója, motorháztetejének elülső éle semmi esélyt nem ad a bamba gyalogosnak. A belecsapódó lábszár, combcsont, csípő törik, mint a ropi. A motorháztető már lágyabb valamelyest, a felsőtest, a fej kis szerencsével épen megúszhatja a balesetet, ha szerencsés helyen éri a lemezt. A gázolási teszt eredménye 39%, épp csak két csillag.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
