Ford Mondeo (1997)
Ford Mondeo (1997) törésteszt
A Mondeoban ülő utasok biztonságáért vezetőoldali légzsák, állítható magasságú, előfeszítős, hárompontos biztonsági övek és oldalmerevítők gondoskodnak, de ez kevés a '99 novembere óta élő követelmények teljesítéséhez.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 5(31%) Oldalsó 12(67%) Összesítés 17(50%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A frontális ütközéstől az A-oszlop és a műszerfal tartórúdja eltört az illesztésnél, ettől az A-oszlop hét centimétert mozdult hátra. A sofőr ajtaját csak nagyobb erőfeszítéssel lehetett kinyitni. Veszélyes volt a kormány elmozdulásának mértéke, 9.7cm hátrafelé és 5.2cm fölfelé, de ennél is aggasztóbb a fékpedál 25.9 centis benyomulása a lábtérbe. A fej és a nyak védelme jó volt, a légzsák precízen nyílt ki, megtartva a sofőr fejét. Legnagyobb sérülésveszély a sofőr lábait fenyegette, a lábtérben található kemény szerkezetek és a műszerfal tartókonzoljának törése miatt. Kicsivel magasabb sebességű ütközés, vagy más vezetési pozíció mellett az előbb felsorolt problémák súlyos sérülésekhez vezethetnek. Az utas védelme megfelelő, de a mellkasán mért terhelés csöppet magas volt.
Az oldalsó ütközésben a fej, has és medence védelmét jónak minősítették, de a bábuk mellkasán leadott terhelés az újabb szabályoknak történő megfeleléshez, túlzottnak bizonyult. A gázolások vizsgálatánál a gyerekek fejütközési pontjai közül csak két pont felelt meg az elvárásoknak, ez két csillagot eredményezett. A biztonság fokozása érdekében oldalsó és utasoldali légzsákokat rendelhetünk.
