Mazda MX-5 (2002)

Mazda MX-5 (2002) törésteszt

2002.06.27. 16:26

A világ legsikeresebb roadstere végre az NCAP górcsöve alá került, és jól bizonyított, négy csillagot ért el, mely tekintettel arra, hogy keménytetővel nem rendelkező autóról van szó, igen jó eredmény.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

A 2002-es modell szerkezetileg nem sokban különbözik '89-ben bemutatkozott elődjétől, így minimális eltérésekkel a mostani eredmények akár az összes MX-5-ösre nézve érvényesnek tekinthetők. Felépítésénél fogva az egyes karosszérialemek, mint például az ajtók energiaelnyelő képessége nem túl nagy, de ezt a mérnökök egy rendkívül erős alsó váz kialakításával ellensúlyozzák, a nagyobb erőhatásokat a küszöbök és egyéb, a kocsi alján található elemek vezetik el.
A frontális tesztben az első légzsákok megfelelő védelmet nyújtottak a vezető és az utas fejének, de a mellkason mért értékeket magasnak találták. Az ajtókat az NCAP véleménye szerint ellenállóbb, az elölről hátulra érkező erőhatásokat jobban elvezető anyagokból kellene kialakítani. A nem túl méretes lábterek a térdek szempontjából lehetnek veszélyesek, különösen a kormányoszlopon található elemek és a kesztyűtartó környékén. A frontális teszteket egyébként nyitott tetővel végezték, hogy a lehető legrosszabb eset alapján tudjanak ítéletet mondani.
A csukott tetős oldalsó ütközés is magas mellkasi terhelést eredményezett, de itt jobban eloszlott az erőhatás. Az oldalsó légzsákok beépítését megakadályozó szerkezeti kialakítás alapján az eredmények mindenképp elfogadhatóak, különösen, hogy nem állapítottak meg komolyabb esélyt a fejsérülésre.
Bár nem igazán gyermekek szállítására alkalmas járműről van szó, a Mazda meghagyja ezt a lehetőséget is a vásárlóknak, az általuk kínált gyermekülés használata esetén kikapcsolja az utasoldali légzsákot, és a műszerfalon jelzi a kiegészítő felszerelés jelenlétét. Más ülések használatakor ez a funkció nem működik, ami különösen a napellenzőn elhelyezett nem egyértelmű figyelmeztetések fényében lehet veszélyes. Gázolás esetén az alacsony építésű orrész nem sok jóval kecsegteti a gyalogosokat. A jelenlegi modell két légzsákkal, övfeszítvel és överő-határolóval kerül forgalomba.