Volkswagen Polo (2000)

Volkswagen Polo (2000) törésteszt

2001.07.12. 14:25

A Polo egy kicsi, de erős szerkezetű autó, aminek tervezésekor már minden bizonnyal számoltak a mérnökök az NCAP töréstesztjein rá váró megpróbáltatásokkal.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 26(76%)

 
   
   

A 2000-es modellben alapfelszereltség a dupla légzsák elöl, előfeszítős, erőhatárolós biztonsági övek és ISOFIX rögzítési pontok. Külön rendelhetők az oldalllégzsákok és az ABS. A frontális ütközést követően a kormány függőleges elmozdulása az elfogadható határértéken kívül esett. A sofőr lábait a hátrafelé mozduló fékpedál és a műszerfal alatti kemény részek fenyegették, de egyébként az elöl ülőket jól védték a passzív felszerelések. Az oldalsó ütközési tesztben az oldalablakok nem törtek be, ami meglepő, ugyanakkor elég balesetveszélyes is, hiszen a sofőr feje igen erősen ütődött neki. A hároméveseknek ajánlott gyermekülés tesztje csalódást okozott, mivel sem az oldalsó sem a frontális tesztben nem védte kielégítően a baba fejét. A másfél évesek ülésével kapcsolatos probléma az ülés komplikált rögzítése volt, de a frontális tesztben nyújtott teljesítmény se volt kielégítő. A légzsák és gyermekülés együttes használatából eredő veszélyekre történő figyelmeztetést sokkal komolyabban kell vennie a VW-nek az NCAP megítélése szerint.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.