Nissan Primera (2003)

Nissan Primera (2003) törésteszt

2003.01.08. 14:05

Az autó nem kiemelkedően erős szerkezeti felépítését ellensúlyozzák a nagy számban megtalálható intelligens légzsákok.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 17(94%) Biztonsági öv emlékeztető 1 Összesítés 30

 
   
   

A Nissan kellemesen futurisztikus külsejű középkategóriás modellje a reklámoknak megfelelően delfinként vette a töréstesztet: az autó nem kiemelkedően erős szerkezeti felépítését ellensúlyozzák a nagy számban megtalálható intelligens légzsákok.
Bár az A-oszlop megsérült a frontális teszt alatt, a karosszéria szerkezete nem deformálódott különösebben. Teljes biztonságban vészelte át az ütközést a sofőr, csak a gyújtáskapcsoló veszélyeztette a térdét, de a másik oldalon nem volt ennyire megnyugtató a helyzet. Az utas lábát több agresszív elem is fenyegette a műszerfal alól, de a légzsák sem nyújtott fejének megfelelően stabil párnázatot.
Jól vette az oldalütközést a Primera, csak a vezető hasán mértek némileg túlzott terhelést, amit a könyöktámasz okozott. A mellkasi és függönylégzsákok legjobb tudásuk szerint óvták a bent helyet foglalókat, de a fejlégzsák nem nyílt ki teljesen, ami kisebb termetű utasokra nézve veszélyes lehet.
Mindkét ISOFIX gyermekülés remekül teljesített, a nagyobbik ülést egy kiegészítő tetőszalaggal lehet még biztonságosabban rögzíteni.
A Primera motorházteteje viszonlyag biztonságos kialakítású, az ék alakú orrész nélkül valószínűleg megszerezte volna a két csillagot, de így hajszálnyival lemaradt róla.