Rover 100 (1996)
Rover 100 (1996) törésteszt
Minden idők leggyengébb törésteszt eredményeit produkálta az 1980-ban Austin Metroként bemutatkozott, és 1991-ben áttervezett orrésszel forgalomba kerülő Rover 100.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális n.a.(%) Oldalsó n.a.(%) Összesítés n.a.(%)
Az új orrész főbb elemei a K-sorozatú motor, egy energiaelnyelő kormányoszlop és "arcbarát" kormánykerék voltak. '95-től már vezetőoldali légzsákot is lehetett rendelni az autóhoz, a modellt ezzel a kiegészítéssel tesztelték.
A frontális ütközésnek komoly hatása volt a karosszériára, az A-oszlop 48,8, a kormánykerék 31,2 centimétert mozdult hátra, a szerkezete tökéletesen instabillá vált. Az ajtó kerete szinte teljesen összeomlott, a vezetőoldali ajtót csak szerszámokkal lehetett eltávolítani. A lábtér is jelentős átalakuláson ment keresztül, a lábfejek rovására.
Az oldalsó ütközésben a fej védelme 'jó' minősítést kapott, a medencéé 'megfelelő' volt. A bábu felső érzékelő bordájáról leolvasott adatok szerint a mellkas és a has teljesítménye csupán 'gyenge'.
A cég által ajánlott Klippan Superdream gyermekülés viszonylag jól biztosított a frontális ütközésben, bár a gyermek felsőtestének túl nagy mozgásteret engedett, így fejének védelme nem kielégítő. Az oldalsó ütközésben már sokkal gyengébb volt az ülés teljesítménye, védelmet szinte nem nyújtott.
Gázolási szempontból a Rover teljesítménye átlagos, de a törési tulajdonságokra kapott egy csillag ismeretében ezt nyugodtan nevezhetjük kiemelkedőnek ebben az esetben.