BMW 3-as sorozat (1997)

BMW 3-as sorozat (1997) törésteszt

2001.07.13. 17:11

A bajorok előző kompakt modelljének töréstesztjére nem lehetnek túl büszkék az alkotók, az NCAP által értékelt autók közül a 3-as BMW eredménye a leggyengébbek közé tartozik.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 2(13%) Oldalsó 8(44%) Összesítés 10(29%)

 
   
   

A karosszéria szerkezete rendkívül gyenge lett, a sofőrt túlélési esélyeit több agresszív, helyéről elmozduló szerkezeti elem is csökkentette. A kormánykerék 23.3 cm-t, a fékpedál pedig több mint 32cm-t mozdult hátra, a lábtér mérete is erősen lecsökkent, és mivel a légzsák sem időben nyílt, hanem később a kelleténél, a vezetőt szinte minden oldalról fenyegette valamilyen súlyos sérülés lehetősége. Az utasok védelme ehhez képest egész jó, bár mellkasukon a biztonsági öv által leadott terhelés mértéke magas. Az oldalsó ütközésnél a fej és a medence védelme biztonságban voltak, de a mellkast és a has tájékát nagy erőhatás érte. A gyermekülések tesztje is siralmas eredményt hozott, a rögzítési mód alkalmatlansága miatt, az ütközést követően az ülés megfordult tengelye körül, és bár az első üléseknek nem ütközött neki, a bábuk szenzorai sérülési esélyeket jeleztek. A gázolási tesztek átlagos eredménnyel zárultak.