Daihatsu Sirion (2000)

Daihatsu Sirion (2000) törésteszt

2001.06.27. 13:39

Az NCAP töréstesztek történetében a Daihatsu Sirion rendhagyó eredményt ért el: az első autó volt amelyik három csillagot ért el a gázolási rizikófaktor tekintetében.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 7(44%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 22(65%)

 
   
   

Dupla első légzsákok, elöl överő-határolós, előfeszítős biztonsági övek és szervokormány alkotják a biztonsági alapcsomagot, extraként rendelhető bele oldallégzsák és ABS. A háromajtós kis mini a frontális ütközésben teljesített a leggyengébben, a műszerfal és a kormányoszlop tartó konzolja elvált az "A" oszloptól, ami nagyobb sebességű ütközésnél erősen csökkenti a sofőr túlélési esélyeit. Az előfeszítős övek és a légzsák ellenére a sofőr mellkasa ütközött a kormánnyal. Az oldalirányú ütközést az oldalsó légzsákok hiányát fel sem véve, jól vette a Sirion, csak a benyomuló könyöktámasz veszélyeztette a has tájékát. Elfelejtett a gyerekekre gondolni a Daihatsu, az autóhoz nincs ajánlott gyermekülés, a végül tesztelésre adott ülések közepesen teljesítettek, a másfél éves porontyok számára készült ülés a fej, a három éveseké a mellkas részére nem nyújtott megfelelő védelmet. A légzsák-gyermekülés kombináció veszélyeit érthetőbben és több helyen kellene feltüntetni, kiegészítve a szerezhető sérülések feltüntetésével.