Mitsubishi Space Wagon (1999)
Mitsubishi Space Wagon (1999) törésteszt
A Space Wagon eredményei erősen jellemzik a buszlimuzin mezőny átlagát: jó oldalütközési tulajdonságok, de a frontális karambolok elleni védelem még nem tökéletes.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 4(25%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 19(56%)
A frontális ütközés több ponton is sérüléssel fenyegette a sofőrt. A légzsák nem nyílt ki teljesen a fejkontaktus pillanatáig, ez a kormány elmozdulásával együtt főleg a nyakra és a mellkasra volt veszélyes. A biztonsági öv előfeszítőjének működését az EuroNCAP nem tudta értékelni, az elöl ülők mellkasán mért nagyfokú terhelés kérdésessé tette jelenlétüket is. A sofőrnek lábtörésre jó esélye van, a törött lábtérnek és a nagymértékben hátramozduló fékpedálnak köszönhetően.
A magas üléshelyzet jó oldalsó ütközési teszteredményhez segítette a Space Wagont, mindössze enyhe sérülési esélyeket regisztráltak a sofőr hasának környékén.
A Mitsubishi által javasolt gyermekülések gyengén szerepeltek a tesztekben, és az is valószínűsíthető, hogy a rögzítésükhöz használatos biztonsági övek egyéb ülésekkel nem lennének kompatibilisek. A matricázás rossz minőségű, az NCAP figyelmeztetésben részesítette miatta a gyártót. Gázolások tekintetében az autó átlagosan veszélyes, lökhárítója és motorháztetejének vezető éle mindenképp nagyfokú sérülésveszélyt jelent a lábakra.