Opel Vectra (1997)
Opel Vectra (1997) törésteszt
A Vectra előző modellje nem volt az NCAP zúzda bajnoka, teljesítménye jó közepesnek mondható.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 18(53%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
Utastere az ütközést követően nagyjából megőrizte eredeti formáját. A kormánykerék hátramozdulása 5.8cm volt, de a biztonsági öv erősen tartotta a sofőrt és az elöl ülő utast. Talán túl erősen is, a mellkason mért terhelési értékek sérülésveszélyre engedtek következtetni. A fékpedál 13.4cm-es hátranyomulása miatt a boka és a lábszár védelmét épp megfelelőnek ítélték.
Az oldalsó ütközésben a fej és a medence védelme 'jó' besorolást kapott, a mellkason azonban életveszélyes mértékű erőhatás jelentkezett, ezért járt a harmadik csillag áthúzása. A gyermekülések beszereléséhez segítséget adó címkék kicsit zavarosak, de az autóhoz adott prospektusból könnyen hozzájutunk a szükséges információkhoz. Gázolást elkövetni a Vectrával nem túl szerencsés mivel az ütközési pontoknak csak kis része nyújtott valamilyen védelmet az áldozatnak.
A széria biztonsági felszerelések sorát az ABS nyitja, őt követi az oldalmerevítő, a vezetőoldali légzsák, és az előfeszítős hárompontos biztonsági övek. Fizetős extra az oldalsó és utasoldali légzsákok.
