Chrysler Voyager (1999)
Chrysler Voyager (1999) törésteszt
Törésteszt vonalon csúfos kudarcot vallott a Voyager, frontális ellenállása annyira minimális, hogy a tesztelők nulla pontra értékelték teljesítményét.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 0(0%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 14(41%)
A szemből történő ütközés hatására hátra és felfelé mozduló kormány légzsákostul csapta arcon és mellkason a sofőrt, súlyos sérüléseket okozva ezzel. A lábtér törése erősen veszélyeztette a lábakat, a bal comb sérülési esélyeit különösen magasnak találták. Az elöl ülő utas leginkább mellkasi sérüléseket szenvedhet a megállapítások szerint, de helyzete még így is jobb, mint a sofőré.
Oldalsó ütközésnél a Voyager utasait leginkább az ebben a géposztályban szokásos magasabb üléshelyzet védi meg a sérülésektől. A gyermekülés és az utasoldali légzsák kettőséből adódó veszélyek matricái megfeleltek az EuroNCAP elvárásainak, leszámítva, hogy azok csupán egy nyelven, angolul tartalmazták az instrukciókat. A Chrysler által a teszthez javasolt opciós gyermekülés csak Amerikában kapható az autóhoz, de ez talán nem is baj mert a tesztelők 'gyengének' minősítették az általa nyújtott védelmet.
A gyalogosok csak a szélvédőtől számíthatnak némi könyörületességre gázolás esetén, az autó orrának egyéb részei agresszívnek bizonyultak. A Chrysler MPV szériafelszerelése magában foglalja a két elülső légzsákot, magasságban állítható biztonsági öveket az első két üléssorban, és a szervokormányzást.