BMW Z4 (2004)

BMW Z4 (2004) törésteszt

2004.09.16. 17:20

A BMW-nél nem szokás különösebben csavarodó kasztnit gyártani

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 14(88%) Oldalsó 16(89%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 31

 
   
   

Roadstereknél a merev karosszéria nem csak a biztonság, hanem az élvezetes autózhatóság miatt is alapkövetelmény. A BMW-nél amúgy sem szokás különösebben csavarodó kasztnit gyártani, így a Z4-es négycsillagos eredménye egyáltalán nem okoz meglepetést.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Két szakaszban felfújódó légzsákok és előfeszített, erőhatárolt övek garantálják a bent ülők védelmét, a frontális ütközés ereje nem is igazán jutott el az utastérig. A nyitott tetővel tesztelt autó karosszériája merev, a tetőoszlop és a lábtér alig deformálódott, bár fontos megjegyezni, hogy az első sárvédőelemen elhelyezett, indexet takaró BMW jel sajnos kiesett helyéből, amint ez a képen is látszik. Az ütközést követően a sofőr feje a légzsákról lefordulva enyhén a tetőoszlopnak ütődött, de csak egész finoman, több gondot okozott az apró lábtér. A kormányoszlop körüli kiálló elemek súlyosabb sérüléseket okozhatnak a térd és a comb környékén.
Nagyon erős az autó oldalvédelme, jól működő mellkast védő légzsákkal egészítették ki a merev szerkezetet. A sofőrbábu feje ugyan a tetősínbe ütközött, de az ütközés ereje elhanyagolható volt.
Kétüléses lévén, a Z4-esben csak az utasülésen helyezhetünk el gyermekülést, de a BMW nyilván nem gondolta komolyan, hogy bárki is számolna ezzel a lehetőséggel, hiszen az ablakra ragasztott matrica könnyen eltávolítható, és nem is elég figyelemfelkeltő ennek veszélyeivel kapcsolatban.
A lapos orrkialakítású autók mindig egész jól szerepelnek a gyalogosbiztonsági mutatók vizsgálatánál, a motorháztető kifejezetten barátságos, jó ráesni egy ütközés után. Sajnos a lökhárító és a gépházfedél szélei már nem ennyire kíméletesek, de a két zöld csillag nem rossz eredmény.
A Z4-eshez alapáron járnak az első és oldallégzsákok, az előfeszítéssel és erőhatárolóval, valamint bekapcsolásra figyelmeztető elektronikával ellátott biztonsági övek, a DSCIII-as menetstabilizáló csomag és a blokkolásgátló.