Adatlap Audi TT 2.0t Fsi - 2006
Adatlap Audi TT 3.2 T V6 Quattro - 2006
Audi TT Coupé 3.2 quattro
A V6-os motor valamivel erősebb, 250 lóerő, és 320 Nm kifejtésére képes, így a quattro 1410 kilós tömege ellenére is gyorsabb a turbónál, 5,9 másodperc alatt van 100-on. Hét tized azonban nem sok, és ebben a hét tizedben az összkerékhajtásból adódó jobb rajtképesség is benne van, nem csoda, hogy menet közben nem érezni különbséget.
A V motor gyönyörűen szól, alacsony fordulaton öblös, magasan pedig üvölt, ahogy kell, tökéletes aláfestő zenét szolgáltat egy kis gumicsikorgatáshoz. Az Audinak a nagy motor és a négykerék-hajtás miatti súlytöbbletből adódó problémákat is sikerült kiküszöbölnie, így ez a modell is remekül fordul, és jól autózható, alig nehézkesebb a turbónál.
Az összkerékhajtás nem pakolja úgy hátra a nyomatékot, mint az X-BMW-knél, viszont gyakorlatilag odaragasztja a TT-t az úthoz. A quattro szinte meg sem mozdul, akárhogy nyüstöljük, csak kapaszkodik a végsőkig. Magyarországon a borzalmas regadó miatt nem érdemes ezt a modellt vásárolni, de én egyébként is a turbót ajánlanám, az a motor és a kisebb önsúly jobban illik a TT karakteréhez.
Audi TT Coupé 2.0 TFSI S tronic S line
Nem tudatos választás eredménye volt, a véletlen szólt közbe. A V6-osból kifogyott a benzin, így autót kellett váltanunk, és ezt nyomták a kezünkbe. Az S tronic magyarul annyit tesz, hogy DSG, csak az Audinál így hívják a jól ismert kétkuplungos automata váltót, az S line tuning pedig nagyobb felniket, sportfutóművet és egy kis ültetést takar. Beültünk hát, és elindultunk, hogy felmásszunk 2400 méter magasra a Großglockneren.
A 19-es felni túlzásnak bizonyult, az S line kényelmetlenebb volt, nagyobb a hajtási befolyás, és az útegyenetlenségek is nagyon megvezették a kerekeket, ezek a negatívumok. A sportfutómű azonban szélvészgyors, és olyat autóztunk a végeláthatatlan szerpentinen, hogy orgazmusközeli állapotba kerültem.
Az S tronic automata üzemmódban semmi különöset nem mutat, sport fokozatban azonban tökéletesen támogatja a sportos vezetést. Gyorsabb, mint az ember, az automata váltós modellek két tizeddel gyorsabban érik el a száz kilométeres sebességet, mint a kézi váltósok. A sportmód csak akkor nem válik be, ha az ember fia tényleg nagyon keményen odateszi magát, akkor viszont átválthatunk kézi üzemmódra, és a kormány melletti fülecskéket nógatva mi is elvégezhetjük a piszkos munkát.
Rövid pályafutásom során ez volt az első olyan automata modell, amivel gond nélkül, élvezetesen lehetett versenytempót autózni, és bár a fülecskéket nem mindig találtam meg, hosszabb ismeretség után nyilván azt is meg lehet szokni. Ez a fajta automata váltó már igazi alternatívája a kézi váltóknak, éljen, éljen, éljen!
Exkluzív kémfotók az új Opel Corsáról
Amikor megláttuk, extázisba kerültünk. "Úristen, odanézz, tesztautó! Le van ragasztva feketével, pont mint a képeken, azonnal fogd a fényképezőt!" Aztán fotózás közben, ahogy haladtunk a teszt-Corsa mögött a szerpentinen, megláttunk még egyet. Aztán egy Grande Puntót, ami féktesztet végzett, és ez még nem minden. A kollégák egy fészliftes X3-ról is beszámoltak, arról sajnos mi lemaradtunk.
Hát így születnek a kémfotók. Muhaha. Azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a gyártók direkt ott futtatják az új modelleket, ahol éppen valami új autót próbálnak ki az újságírók, de nyilvánvaló, hogy a gyártás azon szakaszában, amikor ezek a képek készülnek, már senki nem akar titkolózni. Sebaj, azért jó érzés volt egy kis plusz adrenalin, és örülök, hogy az elsők között láthattam új Corsát.
Nem hittem volna, hogy lelkesedni fogok egy Audiért. Az Audik jók és szépek, de engem mindig a vezetési élmény izgat, ők pedig első helyen nem arra gyúrnak. A TT azonban más, és a PR-főnök szájából elhangzottakat szinte változtatás nélkül leírhattam volna. Mert az új TT tényleg szép, tényleg gyors, tényleg kulturált. Tényleg, tényleg, tényleg. Pedig milyen jó érzés megtalálni a hibákat. Belekötni itt, kicsit szőrözni ott, de hát mit lehet tenni.
Az új TT-t hamarosan meg lehet rendelni, de az első modellek csak szeptemberben érnek ide. Az áruk az éppen meghalni készülő forint ellenére is tízmillió alatt lesz. A V6-os a négykerék-hajtás és a regadó miatt várhatóan bő hárommillióval drágább, de én inkább egy S tronicos turbóra hajtanék, az tényleg tökéletes.
Sajtógaléria
Aki további részletekre kíváncsi, ne
hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!