Szíves elnézésüket kérem, ha a galériában összecseréltem a képaláírásokat. Így három nap múltán fogalmam sincs, melyik új Volvo melyik. Köszöntsék egyforma szeretettel az új Volvo V50, V70 és XC70 kombikat.
S40, V50
Képzeljék, idehaza vidéken főleg szedánt, Budapesten inkább kombit vesznek az emberek, ha közepes Volvóra vágynak. Ez volt a legforradalmibb információ a hármas bemutatón. Egyébként az történt, hogy elöl nagyobb lett a Marsot és a férfi ivart ábrázoló Volvo-embléma. És 3 centit feljebb kúszott a hátsó lámpa, LED-ek világítanak benne fékezéskor, sőt villognak, ha nagy a baj. És ez még nem minden! Rendelhető lett a kanyarkövetős xenonlámpa. És már lehet venni kéziváltós D5 dízelt, 180 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. És erősebb lett a T5 csúcsmodell, már 230 ló.
A beltérben tovább javult az eddig is klassz anyagminőség. Minden nagyon szép, igen ergonomikus, kiváló. Immár minden Volvóhoz lehet iPodot csatlakoztatni. És rendelhető lett fából is a lebegő, hajlított középkonzol, amit csak fotón láttam, de azon gyönyörű. Minden faberakás természetes, nyers hatású, a legszebbek közé tartozik, amit autóban valaha láttunk. Nos, nagyjából ennyi. Vezettük is a D5-öt, automata váltóval. Szépen húz, kicsit mélyebben morog, mint a négyhengeres dízelek, végtelen nyugalmat és biztonságot sugároz. Mást nem sugároz.
V70
Három centivel több hely a vállaknak, néggyel a lábaknak hátul. Ez az új V70. Továbbá villogó, LED-es féklámpák. A V70 teljesen új autó, nem facelift. A technológiája az új S80-ból érkezett, ahogy a belseje is, ez lényegében egy S80 kombi. 163 és 185 lóerős dízel, 200 lóerős öthengeres turbó, 285 lóerős hathengeres turbó és 238 lóerős turbótlan hathengeres benzinmotorokkal érkezik. Ez a lényeg, hogy már hathengeres presztízskombiként megvehető. A sorhatos motor a V70-ben is keresztben van, hogy nagyobb legyen a biztonsági gyűrődőzóna előtte, és még kevésbé nyomulhasson az utastérbe balesetkor.
Az S80-ból leszivárgott a BLIS holttérfigyelő kamera, ami az oldalsó tükrök mellett kis lámpával jelzi, ha valaki jön hátulról. Időnként az esővíz és egyes baljós árnyékok becsapják, de nem rossz. Szintén az S80 öröksége a nekimenésjelző lámpa a műszerfalon, ami villog és csipog, ha épp nekicsapódni készülünk az előttünk haladónak. Ha ekkor fékezünk, kisebb lesz a baj.
Biztonsági fronton fejlődött még a gyerekszállítás ügye hátul. A hátsó ülésekben most kétféle magasságra állítható a beépített gyerekülés, hozzájuk állított biztonsági övvel. És a kölkök kedvéért mélyebbre nyúlik az oldallégzsák, hogy jobban védje őket. V70-ből is a D5-öt próbáltuk, ami ugyanolyan, mint a V50-ben, csak a nagyobb testben kevésbé vehemens. Kellemesen erős, de míg a BMW például tud izgalmasan erős dízeleket csinálni, a Volvónál ez láthatóan nem szerepelt a célok közt. Egyszerűen be kell rajta nyomni a radaros távolságtartó tempomatot, ami követi az előttünk haladót, és orrot piszkálni tűnődőn. A komputer 11,6 literes átlagfogyasztást írt.