A kipróbált 3115-ben ennek ellenére egy négyhengeres, 16 szelepes ZMZ-4062 motor szerénykedett. A 2,3 literes lökettérfogatú blokk ebben a kivitelben mintegy 130 lóerős teljesítményre képes. Várhatók viszont további motorok, köztük egy 2,5 literes 140 lóerős négyhengeres, amely a másodrendű tömegerők okozta vibrációk csökkentésére kiegyenlítő tengelyt kap. Megjelennek ugyanakkor 1,7 és 2,0 literes motorok is, utóbbi esetében a szakértők a turbófeltöltést sem tartják kizártnak.
A tesztautó ötsebességes mechanikus váltója teljesen új fejlesztés. Erényei közé tartozik, hogy a kuplungházzal szervesen egybeépítik. A Volgák mai napig öröklődő megoldása és átka ugyanis, hogy a blokkal együtt munkálják meg a kuplungházat, viszont fokozott vibrációk jelentkeznek a váltó csatlakozásánál.
A 3115 tengelytávja 2700 mm, az autó hossza valamivel több mint 4,5 méter, a magassága 1450 mm. Az orosz utakon mindennaposnak számító, utolsó nagyszériás Volgához, a GAZ-3110-hez képest jelentősen nőtt belső tér. A tesztelők viszont azt tapasztalták, hogy a helykínálat elhalványul a luxus 3111-hez képest. De a hátsó ülések támlája legalább 1:2 arányban dönthető.
A belső tér kialakítására semmi panasz nem lehet, minden csendes, funkcionális és kézre áll. Az Avtorevju dicséri az új típus műszerfalát. Középen kapott helyet a nagy kerek sebességmérő, kecses, Porschéra emlékeztető számozással ellátva (a hasonlat az oroszoktól származik). Bal oldalán a fordulatszámmérő, jobb oldalán a kisebb műszerek, úgy mint hőmérő, üzemanyagszintjelző és az olajnyomás kijelzője tartózkodik. A külső fények és az utastér szellőztetésének kezelőszerveit német mintára alkották meg. A középső konzol két nagyobb szabad felülete közül az egyiket a rádiónak, a másikat CD-lejátszónak, mobiltelefon-tartónak, pótlólagos kesztyűtartónak vagy folyadékkristályos kijelzőnek szánhatják.
Maga a kesztyűtartó nem valami nagy, lehetséges viszont, hogy kialakításánál számoltak az utasoldali légzsák beépítésével. A tesztelt autónál viszont a vezető előtt sem volt légzsák. A fő kérdés azonban, hogy a 3115 mikor jelenik meg szériában gyártott autóként, és mennyibe fog kerülni. Az Avtorevju munkatársai úgy találták, a GAZ vezetőivel folytatott beszélgetések a helyzet tisztázása helyett inkább további ködösítést eredményeztek.
Akik a vállalatnál a hasonló projektet finanszírozásával kapcsolatban döntési helyzetben vannak, élénken emlékeznek a 3111 történetére. A GAZ jelentős erőforrásokat áldozott a típus kifejlesztésére és a gyártás előkészítésére. Az autó viszont nem volt életképes. A nyereséges gyártást megakadályozta, hogy túl nagynak bizonyult a szakadék az eladási ár és a fogyasztói igények között.
A 3115-ös projekt támogatói viszont biztosra veszik, hogy a 3111-es esete nem ismétlődhet meg. Most minden feltétel adott, hogy 10 ezer dolláros áron kínálhassák az új típust, és akár kisebb darabszám mellett is nyereséges lehessen a gyártás. Ha a GAZ vezetése megoldja a finanszírozás kérdését, az új Volga 3 év múlva jelenhet meg az utakon. Bár lehetséges, hogy ehhez tőkeerős külföldi partnereket kell bevonni. Nyizsnij-Novgorodban sokan rettegve várják a döntés pillanatát. Attól tartanak ugyanis, hogy ha ez a típus is kútba esik, új Volga az életben nem készül már. Nem csak a 3115 bukna, de a Volga is odaveszne, egyszer és mindenkorra.
|