Tavaszcsináló kombi

Volkswagen Touran

2003.02.25. 00:05

 
   
   

Visszatérve a belsőhöz, be kell látni, hogy a plusz két ülést leszámítva is látszik a tervezők munkája. "Ölég tágas, ölég kényelmes... jó lesz" - mondaná vidéki ismerősöm, és nem is tévedne. Valóban jól elfér egymás mellett a két elöl utazó, meg kell erőltetni magát annak aki a másik aurájába szeretne hatolni. Mögöttük sem sokkal rosszabb a helyzet, még három utazó esetén sem, de tudnunk kell, hogy a sima Golf 5-ben kisebb hely várható.

 
   
 

A fejtérrel nincs baj, ahogy ez az egyterűeknél lenni szokott, viszont akik hátulra a lábaikkal együtt szeretnének beszállni, előtte mindenképpen egyeztessenek az előttük ülővel, hogy neki mik a szándékai. A harmadik sorba installálható ominózus plusz két ülésről nincs véleményem, mert azokat nem láttam a tesztautókban. Biztos az én hibám, ahogy az is biztos, hogy ha nem összehajtogatott állapotban tároljuk, a csomagtartótól elköszönhetünk.

 
   
   

A felhasznált anyagokkal nincs baj, megszoktuk már őket. Műanyagok, szövetek, bőrök a szokásos VW felszereltségek függvényében variálva. Az elektronikai kütyük sem újdonságok. Az általunk vezetett autók mindegyikáben navigációs egység foglalta el a középkonzolt, és igen nagy hasznát vettük, mivel a külörszágban lezajlott tesztvezetés során senki sem fogta a kezünket.

 
   
 

Amennyire féltem tőle, pontosan annyira, vagy talán még jobban beleszerettem, mert kezelése egyszerű, és tényleg olyan, mintha egy térképet lapoznánk menet közben. De erre sem fecsérelném tovább a szót, mivel a 800.000 forintos magyarországi ár mellé jár a tudat is, hogy magyar térkép CD nem készült, így hasznát venni nem tudjuk. Nem is adtak el még egy ilyen extrát sem itthon.

 
   
   

A vezető előtti műszerek a szokásos, VW-s kék színt kapták, és a szokásos információkat közlik. Ha van a fejünk felett ablak, az valószinűleg elektromosan mozgatható mindenfelé, ha nincs, oda is szorítottak három tárolódobozkát. A kesztyűtartó egyben hűtőszekrény is, amit az elzárható lukacskán keresztűl lát el fagyos levegővel a rendszer. A gombok, kapcsolók a helyükön vannak, ahogy azokat a VW tulajok már megszokhatták, ezen a téren nem sok minden változott.

 
   
 

Az ablaktörlők bekapcsolása felér egy fejbekólintással. Az alaphelyzetben nem látható két kar, nem párhuzamosan, hanem szétfelé nyílva dolgozik. Mikor beindítottam, számomra ismeretlen sebességgel megindulva a nagy méretű szélvédőn, hirtelen úgy éreztem, mintha valami be szeretne repülni az üvegen át, és rémülten hajoltam oldalra. Aztán persze röhögtem magamon.

Tulajdonképpen az egész autóról az a véleményem, hogy autó. Nem tudom ennél jobban megfogalmazni. Mivel semmiféle árat nem sikerült kipréselni a hazai forgalmazóból, egyelőre nem tudom hová pozicionálni sem. Majd májusban meglátjuk, hova lesz jó.

 
 

... és a sajtófotók:

 

120 kép