Mennyit fizetett az Audi?

2008.02.15. 15:28
381 hozzászólás

Tényleg jön a világvége, mindjárt én is beruházok egy Tesla Roadsterbe, vagy egy Aixam 50-esbe. Eddig világéletemben a jó autó újságírás mércéjének tartottam az angol Autocart. Nem annyira frivol a szöveg, mint a Top Gearben, közel sem olyan unalmas, mint a What Car?, nem száll el az űrbe, mint az evo, nem rozsdás öreg romokról ír, mint a Practical Classics, és nem is elérhetetlen gyűjtői izékről, mint a Classic and Sports Car. Mindent megmérnek, frissek, jók a sztorik, még jobbak a füleseik, hetente belefér az életükbe valami jó kis összehasonlító.

Mint például a február 6-i számban a legutóbbi. Az Audi RS6-ról és a BMW M5 Touringról szóló. Két benga nagy kombi, előbbi 2,1 tonnás, összkerék-hajtásos, és közel 580 lóerős, utóbbi csak 500, csak hátsókerekes, viszont alig nehezebb 1,9 tonnánál. Egy Audi-BMW párbajból eddig mindig a BMW jött ki győztesen, egyszer még versenypályán is megetettek már egy régebbi Audi RS4-est egy szintén régebbi M3-assal. Kanyargós, szűk pályán egy összkerekest egy hátsókerekessel. Mert a BMW-nél a lelkes, csillogó szemű, technikaszerető bajor úriemberek tudják, mitől kel életre az autó az ember kezei között. Az Audi meg minőségről, nyútonméterekről és forsprungról papol, miközben a bütykös, sárgakörmös lába büdös az Armani-zokniban.

Csakhogy változnak az idők. Az Audinál felnőtt az a mérnökgeneráció, amelyik fogékony a finomságokra. A BMW-sek meg egyre inkább orrhangon beszélnek, raccsolnak, miközben Moet Chandonnal teli pezsgőspoharakat fognak két szem, profin manikűrözött ujjbegy között. Szigorúan a szárnál, ahogy illik. They're losing touch – mondja az angol, és lehet, hogy igaza van.

Vagy nagyon sok pénzt kap Ingolstadtból, bár brit újságírót igazából álmomban sem mernék korrupcióval vádolni. Ahhoz az egész angol gondolkodást ki kéne savazni a világból, pár tízmillió brit agyát nulláról újra kellene programozni. Mondjuk kelet-európai szoftverekkel.


Mindenesetre a teszt eredménye az, hogy az Audival lehet gyorsan autózni a BMW-vel nem. Előbbi váltója finom, a kerekei leviszik a nyomatékot az útra, a motorja bárhonnan bőszen húz. Utóbbi nem ugrik elég jól, üt, csattan, drámaian adja elő a menést, de valójában csak rossz. Nem jó vezetni, erőlködni kell vele, az Audit ellenben jó. Hm.

Mindenesetre végiglapoztam a hirdetéseket is. A belső borítón két teljes oldalas Audi-hirdetés. A hátsó borítón teljes oldalas Seat. Közben még egy egész oldalas VW-hirdetés is akad. Na meg egy csomó egy-, és kétoldalas Toyota, illetve Lexus. BMW-t nem találtam. Most akkor hol fordul a világ, Németországban, vagy Nagy-Britanniában?