3585 ellenőrzött jármű két hete. Folytassuk?

2008.03.04. 20:00
69 hozzászólás

Szerkesztőségünk hetente több olyan sajtóközleményt is kap, amit gyors átfutás után örökre elfelejtünk. Importőrök, közintézmények, kereskedések, hatóságok bombáznak minket azzal, hogy Kovács János élsportoló új autót kapott a szponzorától egy évre, hogy Kovács János miniszter szignált egy új rendeletet, hogy új autószalon nyílik a Kovács János utcában, vagy hogy Szent Kovács János napján közúti ellenőrzés lesz, vagy volt valahol az országban. (Minden Kovács Jánostól elnézést kérünk, de hát nekik az ilyesmi úgyis benne van a pakliban. Köszönjék szüleiknek.)

A Nemzeti Közlekedési Hatóság nevű dolog például nagyjából havonta jelentkezik az országos közlekedés-ellenőrzési akciók eredményeivel. Hát most megtörtünk. Kedves Belsőségen csámcsogók: elnézést, de egyszer meg kellett tennünk. Itt a közlemény, a maga teljes valójában.

Kedvcsinálónak: február 19-20-21-én összesen 69 járművet köteleztek rendkívüli műszaki vizsgára a rendőrök. Nahát.

Sajtóközlemény
Nemzeti Közlekedési Hatóság

2008. március 3.

 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2008. február 19-20-21-én végzett országos összehangolt közúti ellenőrzéseinek tapasztalatai

A vizsgálati pontokon összességében 3585 jármű, illetve gépjármű, járműszerelvény vizsgálatára került sor. Az ellenőrzött járművek honosság szerinti aránya a következő:

belföldi személyszállítók 473 (13 százalék), külföldi személyszállítók 53 (1 százalék), belföldi áruszállítók 2254 (64 százalék), külföldi áruszállítók 805 (22 százalék). Összességében a vizsgálat alá vont jármű, illetve járműszerelvény honosság szerinti megoszlása: belföldi 76 százalék, külföldi 24 százalék.

Az ellenőrzési műveletek száma 7824 volt, tekintettel a vizsgálatok komplex végrehajtására.

A vizsgált menetíró korongok száma 10064 volt. A külföldi hatósági jelzésű járművek vezetőitől 36 százalék, a belföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek vezetőitől 64 százalék korong származott.

A belföldi személyszállítók korongjainak 1,8 százaléka volt szabálytalan, a külföldi személyszállítók korongjai között nem találtak szabálytalanságot az ellenőrök.

A belföldi áruszállítók korongjainak 4,2 százaléka, a külföldi áruszállítók korongjainak 2 százaléka volt szabálytalan.

Az ellenőrzött veszélyes áru szállító járművek száma 71 volt. A belföldi (ADR) járművek 9 százaléka nem felelt meg mindenben az előírásoknak, az ellenőrzött külföldi járművek körében nem találtak szabálytalanságot.

A műszaki-közlekedésbiztonsági szempontból vizsgálat alá vont tehergépkocsi és vontatmányok száma 4200 volt.

A belföldi személyszállítók 12 százalékánál, a külföldi személyszállítók 7 százalékánál, a belföldi áruszállítók 8,2 százalékánál, valamint a külföldi áruszállítók 3,35 százalékánál műszaki hiányosság volt megállapítható.

A mobil vizsgálóállomásokkal ellenőrzött járművek száma összesen 156 volt. A belföldi személyszállítók 24 százaléka, a belföldi áruszállítók 31 százaléka hibásnak mutatkozott, a külföldi áruszállítók megfeleltek az előírásoknak.

Környezetvédelmi vizsgálatnak összesen 1653 gépjárművet vetettek alá. A belföldi személyszállítók 3,1 százaléka, a belföldi áruszállítók 1,7 százaléka nem felelt meg az előírásoknak. A környezetvédelmi mérésnek alávetett külföldi személy- és áruszállító járművek között szabálytalanság nem volt mérhető.

A közúti közlekedési szolgáltatás feltételeinek vizsgálata 1744 jármű esetében történt. Az ellenőrzött belföldi személyszállítók 13 százaléka, belföldi áruszállítók 3,4 százaléka, a külföldi áruszállítók 0,9 százaléka a szabályoknak nem megfelelően végezte feladatát. A külföldi személyszállítók járművek között szabálytalanság nem volt mérhető.

Intézkedések:

  • Pihenőidő kikényszerítése 6 esetben fordult elő (belföldi személyszállító 1, belföldi áruszállító 3, külföldi áruszállító 2 eset).
  • Közigazgatási bírság kivetésére 121 esetben került sor.
  • Műszaki vizsgára összesen 69 gépjárművet rendeltek be az ellenőrök.
  • Szabálysértési eljárás kezdeményezése 105 esetben történt.
  • Szabálytalan állapot azonnali megszüntetésére 142 esetben (belföldi áruszállító 113, külföldi áruszállító 12) késztették az ellenőrök a járművezetőket.
  • Tengelysúly mérést 444 áruszállító jármű esetében végeztek a hatóságok (78 százalék belföldi, 22 százalék külföldi). Belföldi járművek közül 36 (10,4 százalék), külföldi járművek közül 2 db (2 százalék) bizonyult szabálytalannak.
  • Átrakás elrendelése 18 esetben történt belföldi hatósági jelzésű járműveknél.