375 tachográflap, mind szabályos

2008.03.07. 13:53
27 hozzászólás

Nagyon pörög a Nemzeti Közlekedési hatóság. Még épp csak megemésztettük egy országos közlekedési akció eredményeit, máris itt egy másik, egy magyar-román közös vállalkozás zsivány teherautó-sofőrök lefülelésére. Mivel a múltkor a Belsőség közönsége olyan élvezettel fogyasztotta a különben meglehetősen száraz, rágós közleményt, hadd tálaljam most a kedves vendégek elé ezt a még porcogósabb, még töményebb fogást. Esetleg egy laza fröccsöt valakinek hozzá? Úgy biztos jobban csúszik.

Sajtóközlemény

Nemzeti Közlekedési Hatóság
2008. március 7.

 

A 2008. március 6-án végzett magyar-román közúti ellenőrzések tapasztalatai

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a Román Közúti Közlekedési Hatóság (ARR), közös közúti ellenőrzéseket végez a magyar-román határátkelő övezetekben 2008. februárjától kezdődően, havi két alkalommal.

A 2008. március 6-i ellenőrzést a nagylaki- és röszkei forgalmat érintő és elosztó Szeged környezetében, 8 ellenőrzési ponton hajtották végre a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közúti ellenőrei. Az ellenőrzés kapcsolódott a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság 3 országot érintő, Szeged főbb útjain, a 43-as utat kiemelten kezelő, bemutató, tanulást segítő közös ellenőrzési akcióhoz. Így aradi, temesvári, szabadkai és kikindai rendőrök, illetve a hazai katasztrófavédelmi hatóság is képviseltette magát.

A hazai ADR ellenőrzési gyakorlat, a mobil vizsgáló berendezés, valamint a tengelyterhelés mérési eljárás nagy érdeklődést váltott ki a román közlekedési hatóság munkatársai körében.

A vizsgálati pontokon összességében 32 jármű, illetve járműszerelvény vizsgálatára került sor. Az ellenőrzött járművek honosság szerinti aránya a következő: belföldi áruszállítók 27, külföldi áruszállítók 5.

Az ellenőrzési műveletek száma 67 volt, tekintettel a vizsgálatok komplex végrehajtására.

A vizsgált menetíró korongok száma 375 volt. A külföldi hatósági jelzésű járművek vezetőitől 91, a belföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek vezetőitől 284 korong származott. Minden vizsgált menetíró korong szabályosnak bizonyult.

Az ellenőrök 1 belföldi honosságú veszélyes áru szállító járművet vizsgáltak. Az ellenőrzött (ADR) jármű megfelelt az előírásoknak.

Műszaki-közlekedésbiztonsági szempontból vizsgálat alá vont tehergépkocsi és vontatmány száma 24 volt (17 belföldi, 7 külföldi). A belföldi áruszállítók közül 1-nél műszaki hiányosság volt megállapítható, a külföldi áruszállítók esetében műszaki szabálytalanság nem történt.

A mobil vizsgálóállomásokkal összesen 10 belföldijármű ellenőrzésére került sor, melyből 9 esetben találtak hibát az ellenőrök.

Környezetvédelmi vizsgálatnak összesen 12 belföldi gépjárművet vetettek alá, szabálytalanság egyiknél sem volt mérhető.

A közúti közlekedési szolgáltatás feltételeinek vizsgálata 20 jármű esetében történt (12 belföldi, 8 külföldi). Az ellenőrzött áruszállítóknál szabálytalanság nem volt megállapítható

Intézkedések:

  • Műszaki vizsgára összesen 8 gépjárművet rendeltek be az ellenőrök (belföldi áruszállítók).
  • Szabálysértési eljárás kezdeményezése 1 esetben történt (belföldi áruszállító).

Tengelysúly mérést 2 belföldi áruszállító jármű esetében végeztek az ellenőrök, melyek közül egyik sem bizonyult szabálytalannak.