Ahová Mosley keze el nem ér

2009.02.10. 08:30
67 hozzászólás


A világgazdasági válság térdre kényszeríti a vállalkozásokat, a nagy multik sorra térdelnek meg. Elemózsiáért könyörög szinte minden neves gyártó. És halódik a motorsport is...
Max Mosley semmit nem tesz ez ellen, áldásos tevékenysége csak nem akar véget érni, de az alábbi kis videó felcsillantotta a reményt. Talán mégis van élet a halálon túl? Van még valami, ami izgalmas, nézhető? Van még hír azon kívül, hogy ki mit hagyott ott és honnan lépett ki?

Úgy néz ki, igen. A CORR (Championship Off Road Racing) fiatal még, csupán 1997-ben, a SODA (Short Course Off Road Drivers Association) jogutódjaként alakult. Tán nincs olyan pedigréje, mint egy Mille Migliának, nem olyan szofisztikált, mint az egyre inkább szopóágra terelt Forma-1, de kétségkívül izgalmas.

Ismerős a kép valahonnan? Idősebbek talán emlékeznek még az Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road nevű zseniális kis számítógépes játékra, amelyiknél akár négyen is nyomoroghattunk egy billentyűzet fölött és csapkodhattuk a nitro-gombot hajnalig. A szórakozás garantált volt. Ohne pixel shader, ohne DirectX. Ez itt a nosztalgia helye.

Nos, maga Ironman Stewart, a legendás off-road versenyző, is hasonló gépekkel versenyzett, mint ezek itt a képen (ProTruck). Mindent megnyert, amit csak lehetett, 1973-tól 1999-ig pusztította veseköveit ily módon. Többszörös Baja 500 és Baja 1000 győztes, egy igazi bajnok. Honlapját elnézve világos, hogy egy valódi őrült és szereti, amit csinál, nem akasztotta még végleg szögre a sisakot.

A CORR 4 professzionális és 3 amatőr kategóriából áll. A Pro 4 és a Pro 2 az igazi mészárszék, ahol az 1800-2000 kilós, nyomokban kisteherautókra, SUV-kra emlékeztető V8-as 800 lóerős szörnyek gázolnak őrült mód a salakban-sárban. Előbbiek négykerékhajtással, utóbbiak (ahogy a jelölésből is kitűnik) csak két hátsó kereküket hajtva. Egy-két mérföldes ugrás már csak hab a tortán. Főleg, ha valami ilyesmi is sikerül közben, mint amit Rick Huseman mutatot be Toyota Tundrájával.

Tetszik nekem ez a sport. Szabad előzni előzetes bejelentés és papírmunka nélkül, nem osztanak pénzbírságot egy felemelt mutatóujjért és talán a bajnokság sem egy-két hajlott lemez miatt úszik el. Elgondolkodtató...
Ne szórjuk fel salakkal a Hungaroringet?