A 20-as felni sötét oldala

2011.11.14. 18:05
313 hozzászólás
DSC 0559

Megvan új kedvencem a bálnaautó-osztályban. Ha most kéne választanom, Audi A8, BMW7, Mercedes S osztály, vagy esetleg Lexus LS, habozás nélkül megjelölném a Jaguar XJ-t. Könnyű, sportos, jó vezetni, szép, jól össze van rakva… és 20 colos felniken fut. /40. Meglepően szűk kanyarokban fordul meglepően jól, ennek persze a menetkomfort látja némi kárát, de nem is mi vagyunk a célpiac, hanem a sima úthálózattal rendelkező Észak-Amerika, Arab-félsziget, Nyugat-Európa. Azzal együtt nálunk is élvezhető.
 

DSC 0567

Míg az ember nem fog egy kátyút a jobb elsővel, kicsit Csobánka előtt. Bent a faluban már éreztem, hogy jobbra húz a kormány, félre is húzódtam. Van nagyobb öröm az életben, mint mínusz hat fokban kereket cserélni egy huszonmilliós luxusautón. Kivettem a pótkereket, ami egyébként alumínium, elkezdtem nézegetni az autót, vajon hová is rakjam az emelőt, és megpróbáltam elképzelni, milyen értékre állították a nyomatékkulcsot, amikor a gyárban felrakták a kereket. Aztán egy bácsi szólt, hogy ne agonizáljak, jobbra egy kilométerre van a helyi gumis.

DSC 0651

Óvatosan odagurultam. A srác megnézte. Nem gondoltam volna, hogy egy gumis is képes előadni az autószerelők íratlan szabálykönyvében szereplő expozét, hajjaj, nagy a baj címmel, de ez történt: hát, ezekkel a nagy, huszonegy colos felnikkel nem tud mit csinálni, nem férnek be az ő gépébe. Húsz col, mondom én, de hiába: az se fér be. Vörösváron van egy gumis, az elbír vele, de ő csak a mankókereket tudja felrakni. Óvatosan be is tolta alá az emelőt, meg próbált alánézni, nehogy valamit eltörjön. Defektes szedánnak alánézni sem egyszerű, a tapogatás pedig azt mutatta, érdemes óvatosan elhelyezni az emelőt, mert sok az alján a műanyag burkolat.

DSC 0690

Végül gond nélkül sikerült a kerékcsere, megbeszéltük, hogy itt Csobánka körül sok a kátyús kuncsaft, és ez az alufelni azért nem egy strapabíró fajta: görgőzéssel helyre lehet hozni, de a felni palástjára nagyon elkelt volna valami erősítés a küllőkkel átellenes oldalra is. Manapság persze annak is örülni kell, hogy egy autóhoz adnak mankókereket, mert ezt a szakadást a zöld trutymóval elég sansztalan lett volna befoltozni. A mankókerék egyébként határozottan jól áll neki. Kéne nekem egy ilyen XJ, de megnézném mondjuk 18-as, jóval ballonosabb gumikkal.

DSC 0693